ایرانجهان

سرلشکر باقری: ملت ایران به الگویی موفق برای ملت‌های آزاده جهان بدل شده است

سرلشکر باقری: ملت ایران به الگویی موفق برای ملت‌های آزاده جهان بدل شده است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت 13 آبان، با صدور پیامی، نوشت: ملت بزرگ ایران نه تنها در مقابل دشمنی‌ها، تحریم‌ها و جنگ‌های دشمن سرخم نکرده که اکنون به الگویی موفق برای ملت های استقلال‌خواه و آزاده جهان بدل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، به مناسبت 13 آبان،‌با صدور پیامی، نوشت: ملت بزرگ ایران نه تنها در مقابل دشمنی‌ها، تحریم‌ها و جنگ‌های دشمن سرخم نکرده که اکنون به الگویی موفق برای ملت های استقلال‌خواه و آزاده جهان بدل شده است.

متن کامل پیام سرلشکر باقری به شرح زیر است:

«سیزدهم آبان سالروز سه حادثه مهم در تاریخ معاصر ایران را گرامی می دارم؛ روزی که در مقاطع مختلف تاریخی منشا تحولاتی شگرف شد.

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، شهادت ده‌ها دانش آموز معترض در دانشگاه تهران توسط نظام منحوس شاهنشاهی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸.

شاید بتوان گفت که ویژگی این سه حادثه تاریخی دمیدن روح بیداری و مبارزه با استکبار در کالبد ملتی خسته از نظام ستم شاهی است. بیداری ای که در نهایت به انقلاب شکوهمند اسلامی و فروپاشی نظام مستبد و وابسته منجر شد.

سیزده آبان بهای استقلال‌خواهی ملتی است که به رهبری امام خمینی، برای همیشه پای استعمار و استکبار را از ایران قطع کرد و راز خصومت‌های چهار دهه گذشته با این انقلاب مردمی در همین نکته نهفته است.

ملت بزرگ ایران اما نه تنها در مقابل دشمنی‌ها، تحریم‌ها و جنگ‌های دشمن سرخم نکرده که اکنون به الگویی موفق برای ملت های استقلال‌خواه و آزاده جهان بدل شده است.

حوادث این روزهای ملت مظلوم فلسطین، شاهدی بر این مدعاست. مردم جهان از یک‌سو شاهد جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم صهیونستی با حمایت آشکار امریکا و دیگر سران غربی است و از سوی دیگر، استقامت و پایداری ملت بی‌دفاع غزه را به نظاره نشسته است. یک سوی این میدان منازعه نابرابر دنیای استکباری با همه توش و توان خود است و سوی دیگر ملتی مظلوم با کمترین امکانات دفاعی اما با ایمانی استوار، که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، این جنگ صحنه‌ی بارز جنگ حق و باطل است.

اکنون وجدان‌های بیدار جامعه بشری در چهار سوی عالم به خون‌خواهی زنان و کودکان غزه برخاسته‌اند و فریاد حق طلبی آنها تا درون کاخ های زر و زور و تزویر سران دولت‌های استکبار پیش رفته است؛ و مگر رسالت و ماموریت انقلاب اسلامی چیزی جز این بود که ملت های تحت ستم را بیدار کند و روح عدالت و استقلال‌خواهی و مبارزه با ظلم و ظالم را در پهنه عالم با پیام خود بگستراند.

بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ‌
بلکه ما حق را بر سر باطل می‌کوبیم تا آنرا هلاک سازد، و به این ترتیب باطل محو و نابود می‌شود. [سوره انبیاء آیه۱۸] انشاءالله»

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
سرلشکر پاسدار محمد باقری

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا