ایرانجهان

سردار غلامی: فرمانده معظم کل قوا امسال مطالبات جدیدی از دانشگاه‌های افسری مطرح کردند

سردار غلامی: فرمانده معظم کل قوا امسال مطالبات جدیدی از دانشگاه‌های افسری مطرح کردند

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با بیان اینکه مطالبات رهبرمعظم انقلاب برای ارتقای دانشگاه‌ها سال به سال مطرح می‌شود، گفت: ایشان امسال مطالبات جدید خود را در حوزه توجه به دانش پژوهش مسائل تربیتی، اخلاق و حتی موضوع زیرساخت‌های متعلق به دانشجویان مطرح کردند.

چهارمین مراسم مشترک تحلیف و دانش‌آموختگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ۱۸ مهر امسال در حالی در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد که منطقه غرب آسیا با یک رویداد بسیار مهم روبرو شده بود. رویدادی که به قدری اهمیت داشت تا فرمانده معظم کل قوا بیشترین بخش از سخنانشان را به این موضوع اختصاص بدهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یکی از فرازهای سخنان خود در این بخش از مراسم گفتند: شکست رژیم صهیونیستی از ابعاد نظامی و اطلاعاتی یک شکست غیرقابل ترمیم و یک زلزله ویرانگر است که بعید است رژیم غاصب با همه کمک‌های غربی‌ها بتواند ضربات عمیق این حادثه به سازه‌های حاکمیتی خود را ترمیم کند.

ایشان البته در ادامه سخنان خود توصیه‌هایی هم نسبت به نیروهای مسلح داشتند و محروم بودن هر کشور از قدرت دفاع و ایجاد امنیت ملی را باعث وابستگی به بیگانگان و به گروگان ‌گرفتن عزت ملی آن کشور دانستند و تأکید کردند که نیروهای مسلح ما از میدان‌های مختلف سرافراز بیرون آمده‌اند که این‌ها، مدال‌های زرین بر سینه ستبر نیروهای مسلح است.

فرمانده معظم کل قوا همچنین در بخش دیگری از فرمایشات‌شان، دانشگاه‌های افسری را کانون‌های ارزشمند پرورش نیروی انسانی آگاه، شجاع و کارآمد دانستند و تقویت مستمر دانش و پژوهش، ارتقاء روحیه تدین و اخلاق، سامان دادن به محیط آموزش و اهتمام به سطح سواد ورودی‌های این دانشگاه‌ها را مهم خواندند.

به دنبال برگزاری چهارمین مراسم مشترک تحلیف و دانش‌آموختگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور حضرت ‌آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا و رهبر معظم انقلاب اسلامی با سردار سرتیپ نعمان غلامی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گفت‌وگو نشستیم که متن حاصل از آن در ادامه آمده است:

مراسم تحلیف و دانش آموختگی نیروهای مسلح چگونه برگزار می‌شود؟

خبرنگار: لطفاً در ابتدا مقداری درباره مراسم تحلیف و دانش‌آموختگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بفرمائید. این مراسم چه ابعاد و ویژگی‌هایی دارد؟ مراسم مذکور پیش از این به صورت جداگانه در هر کدام از دانشگاه‌های نیروهای مسلح برگزار می‌‌شد، چه اتفاقی افتاد که موجب شد این مراسم به صورت مشترک برگزار شود؟

سردار غلامی: در ابتدا، باید حماسه بزرگ عملیات طوفان الاقصی رزمندگان جبهه مقاومت و حماس را تبریک عرض کنم که هدیه بزرگی به ملت‌های آزادی‌خواه جهان به ویژه رزمندگان جبهه مقاومت و در رأس آن‌ها ایران اسلامی است. چرا که حامی و پشتیبان معنوی و انقلابی جبهه مقاومت به شمار می‌رود.

مراسم دانش‌آموختگی و تحلیف دو بخش دارد؛ یک بخش آن، دانش‌آموختگی دانشجویانی است که توفیق پیدا می‌کنند، فارغ‌التحصیل شده و با دریافت درجه وارد خدمت در نیروهای مسلح شوند. بخش دیگر دانشجویان سر دوشی بگیر هستند که با دریافت سردوشی ورود به دانشگاه را جشن می‌گیرند. بنابراین؛ جشن دانش‌آموختگی و تحلیف دانشجویان یک موضوع بسیار مهم در فرآیند زندگی یک افسر است که مصمم به این است که سرباز جان بر کف نظام، ولایت و ارزش‌ها باشد.

این مراسم در سنوات قبل در سازمان‌های نیروهای مسلح به صورت مستقل برگزار می‌شد. اما از سال ۱۳۹۹ با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، این مراسم تحت عنوان مراسم مشترک تحلیف و دانش‌آموختگی نیروهای مسلح برگزار می‌شود و اکنون به یک سرآغاز جدید در میان نیروهای مسلح تبدیل شده است.

مراسم تحلیف و دانش ‌آموختگی نیروهای مسلح در حالی به صورت مشترک برگزار می‌شود که همه سازمان‌های نیروهای مسلح علاقمند هستند و پیگیر بودند که این مراسم در دانشگاه آن‌ها به صورت مستقل برگزار شود. اما، این تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی شاید در گام دوم انقلاب یک فصل نوین و بسیار ارزشمندی را پیش روی سازمان‌های نیروهای مسلح باز کرد. از این جهت که در اولین مراسمی که در سال ۹۹ در دانشگاه امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد، رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع هم‌افزایی بین دانشگاه‌های نیروهای مسلح را از نیروهای مسلح و دانشگاه‌های آن‌ها مطالبه کردند.

آثار و برکات فراوان مراسم تحلیف و دانش‌آموختگی نیروهای مسلح

ما فقط مراسم تحلیف و دانش‌آموختگی که برگزاری آن آثار و برکات فراوانی دارد را مشاهده می‌کنیم. اما مهم‌تر از آثار برگزاری این مراسم، مطالباتی است که رهبر معظم انقلاب در هرکدام از این مراسم‌ها از دانشگاه‌ها و سازمان‌های نیروهای مسلح دارند. اولین مورد آن، هم‌افزایی بود که از سال ۹۹ به این سو، تعامل و ارتباط دانشگاه‌های نیروهای مسلح در حوزه مسائل علمی، آموزشی، تربیتی، استفاده از زیرساخت‌های آموزشی و اساتید یکدیگر یک کار بسیار مهم و پیش برنده بود که سرعت حرکت دانشگاه‌ها و رقابت‌های سالم و سازنده آن‌ها با یکدیگر برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب را به همراه دارد.

یکی از آثار برگزاری مراسم‌های مشترک این است که به طور مثال یادواره‌ای در دانشگاه ارتش برگزار می‌شود، دانشجوی ما از سپاه در کنار او حضور دارد و در مقابل یادواره‌ای در دانشگاه فراجا یا سپاه برگزار می‌شود و دانشجویان ارتش در این یادواره حضور می‌یابند. این هم‌افزایی‌ها یک فصل بسیار مهمی را پیش روی دانشگاه‌های نیروهای مسلح قرار داده است.

شوق و اشتیاق فراوان افسران جوان برای دیدار فرمانده معظم کل قوا

خبرنگار: فرمانده معظم کل قوا و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از آغاز و یا پایان این مراسم نکته یا توصیه خاصی در رابطه با آموزش نیروهای مسلح در دانشگاه‌‌ها خطاب به فرماندهان نداشتند؟

سردار غلامی: فرمانده معظم کل قوا به محض ورود به این مراسم وارد میدان شدند و با استقبال فرماندهان سازمان‌های نیروهای مسلح از حاضرین در میدان سان دیدند، دیداری با خانواده‌های شهدای حاضر در این مراسم داشتند و پس از آن نیز مراسم آغاز شد و ایشان بلافاصله پس از انجام سخنرانی از میدان خارج شدند. ادامه مراسم که برای نصب سردوشی‌ها و اهدای جوایز و درجات بود، با اجازه حضرت آقا توسط سرلشکر پاسدار برادر محمد باقری انجام شد.

دانشجویان دانشگاه پیش از نماز از خواب برخاستند ما باید برابر زمان‌بندی وارد محل برگزاری مراسم می‌شدیم، همه افسران پس از نماز و ورود به میدان که دانشجویان در میدان مستقر بودند، متوجه نشدیم فرمانده کل قوا چه زمان وارد میدان شدند، در واقع، ما متوجه گذر زمان نشدیم.

هنگامی که شیپور نواخته شد و نمایشگر داخل میدان تصویر زیبا و نورانی رهبر انقلاب نمایش داده شد، متوجه نشدیم که زمان چگونه سپری شد. شوق دیدار رهبر انقلاب در میان افسران جوان به قدری زیاد بود که باعث شده بود که زمان را فراموش کنند. این دیدار و حضور در مراسم، توفیقی بود که نصیب حاضران در این مراسم شد.

مطالبات جدید فرمانده معظم کل قوا از دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح

خبرنگار: شما به مطالبات فرمانده کل قوا از دانشگاه‌های نیروهای مسلح اشاره کردید. این مطالبات در خصوص چه مواردی مطرح شده است؟

سردار غلامی: نکته دیگر این است که مطالبات رهبر معظم انقلاب برای ارتقای دانشگاه‌ها سال به سال مطرح می‌شود. ایشان در مطالبه جدید خود ضمن تأکید بر مطالبات گذشته در حوزه تربیت جامع، آموزش عمیق و سایر موضوعات؛ امسال مطالبات جدید خود را در حوزه توجه به دانش و پژوهش مسائل تربیتی، اخلاق و حتی موضوع زیرساخت‌های متعلق به دانشجویان از خوابگاه تا کلاس گرفته داشتند و تأکید ویژه بر کارگاه‌ها برای توسعه مهارت‌های مورد نیاز را به عنوان یک فصل جدید مطالبه کردند. به طور طبیعی رؤسای سازمان‌ها برای تحقق این مطالبات و ارائه گزارش در سال آینده پای کار ارتقای وضعیت دانشگاه‌ها حاضر می‌شوند.

این مراسم علاوه بر ابعاد کلان خود، صمیمیت‌ها، ارتباط لایه‌های مختلف دانشگاه‌ها و سازمان‌ها را با یکدیگر به همراه دارد. علاوه بر اینکه ارتباط صمیمانه‌ای در طول سال میان اجزای دانشگاه‌ها با دانشگاه‌های سایر سازمان‌ها برقرار می‌شود، ستاد سازمان‌های نیروهای مسلح از ارتش، سپاه و فراجا هم به دلیل نقش‌آفرینی در طراحی و برگزاری این مراسم و ارتباط با ستادکل نیروهای مسلح یک فصل نوینی را از به هم پیوستن و ارتباط صمیمانه و عاطفی بین اجزای سازمان‌های نیروهای مسلح را رقم می‌زند.

تبدیل مجموعه سازمان‌های نیروهای مسلح به یک سازمان واحد در گام دوم انقلاب

در گام دوم انقلاب اسلامی با عنایت خداوند مجموعه سازمان‌های نیروهای مسلح به یک سازمان واحد تبدیل می‌شوند و از نظر ارتباطات و تعاملات به یک سازمان واحد در خدمت انقلاب اسلامی تبدیل می‌شوند. یعنی ارتباطات و صمیمیت‌ها اوج می‌گیرد که به این هدف می‌رسیم.

به طور طبیعی، مهم‌ترین و شاخص‌ترین ویژگی مراسم‌های تحلیف، شوق دیدار فرمانده معظم کل قوا و ابراز عشق و دلدادگی افسران و دانشجویان به محضر رهبر انقلاب است که همه تلاش می‌کنند در اثنای تمریناتی که برنامه‌ریزی و هماهنگی آن‌ها در حدود یک ماه به طول می‌انجامد، صورت گیرد. این مراسمی است که دانشجویان دانشگاه‌ها انضباط و نظم آن‌ها عشق آن‌ها و هر آنچه می‌خواهند از تلاش و مجاهدت برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب را داشته‌اند چه در گزارش‌ها و چه در نظم و انضباط و آراستگی و ویژگی‌های میدانی به نمایش بگذارند.

ارتباط دانشجویان سازمان‌های مختلف نیروهای مسلح با یکدیگر به برکت مراسم مشترک

خبرنگار: ویژگی شاخص چهارمین مراسم مشترک تحلیف و دانش‌آموختگی نیروهای مسلح چیست؟ اتحاد بین نیروهای مسلح جزو تأکیدات فرمانده کل قوا خطاب به آن‌هاست، برگزاری مراسم مشترک چه مزایا و معایبی دارد؟

سردار غلامی: بخشی از این موضوع سازمانی و جمعی است که همه سازمان‌ها برای تحقق این مهم به یک سازمان واحد تبدیل می‌شوند‌. یعنی همه سازمان‌ها با یکدیگر یک مراسم واحد را به عنوان مراسم تحلیف به نمایش می‌گذارند، در این مراسم فرد به فرد دانشجویان نیز حضور پیدا می‌کنند تا با نگاه، لبخند، صلابت در انضباط در میدان و خواندن سرودها و مراسم به نمایش بگذارند. آن جا هم به صحنه‌ای تبدیل می‌شود که همه افسران بتوانند صلابت و عشق خود را به نمایش بگذارند و رضایت رهبر انقلاب را در برگزاری این مراسم جلب کنند که خود سرمایه‌ای بزرگ محسوب می‌شود.

در این میان،‌ موضوع دیگری که وجود دارد، ارتباط دانشجویان از سازمان‌های مختلف نیروهای مسلح با یکدیگر و آشنایی آن‌ها با همدیگر برای ادامه خدمت در عرصه‌های میدانی به عنوان یک سرمایه است. دانشجویان افسری حاضر در میدان مراسم تحلیف و دانش آموختگی، فعالیت‌هایی همچون تبادل شماره تماس، ارتباطات و صمیمیت، عکس‌های یادگاری را با یکدیگر می‌گیرند و با مجموعه زیرساخت‌های همدیگر آشنا می‌شوند.

یکی از دیگر ثمرات مراسم مشترک تحلیف و دانش ‌آموختگی نیروهای مسلح، این است که وقتی دانشجویان به طور مثال دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) به دانشگاه امام علی (ع) می‌روند، میهمان نوازی و محبت‌های عزیزان ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت به میهمانان دانشگاه خود که افسران فرماندهی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند را شاهد هستیم.

یا در موردی دیگر، سال گذشته که این مراسم در دانشگاه امام حسن برگزار شد، مجموعه فرماندهی انتظامی تمام تلاش خود را انجام داد تا از میهمانان سپاه و ارتش بتواند به خوبی پذیرایی کند. لذا؛ به نظر می‌آید به فضل الهی با تدبیر مقام معظم رهبری این اتفاق بزرگ با موفقیت رقم خورده است.

نکته کلیدی سخنان فرمانده کل قوا در مراسم مشترک تحلیف و دانش‌آموختگی نیروهای مسلح

خبرنگار: فرمانده معظم کل قوا و رهبر انقلاب در چهارمین مراسم مشترک تحلیف و دانش‌آموختگی نیروهای مسلح به شکست غیر قابل ترمیم وارد شده بر رژیم صهیونیستی در تقابل با رزمندگان فلسطینی حماس اشاره کردند. از نظر شما، نکته کلیدی درخصوص این مراسم چه بود؟

سردار غلامی: نکته بسیار کلیدی و مهم این مراسم همزمانی با یک عملیات سرنوشت ساز و مهم در سرزمین‌های اشغالی بود که توسط رزمندگان فلسطینی تحت عنوان عملیات طوفان الاقصی رقم خورد. این عملیات یک آغاز بسیار نورانی و جدید از نمایش آمادگی و صلابت رزمندگان فلسطینی و یک ضربه مهلک و بی‌نظیر بر پیکره رژیم پوشالی صهیونیستی است. همان گونه که رهبر انقلاب نیز از آن یاد کردند این یک شکست غیرقابل ترمیم برای صهیونیست‌ها بود.

بیانات بسیار نورانی، راهگشا، حکیمانه و عالمانه رهبر انقلاب در تقویت معنوی جبهه مقاومت و در ترسیم اینکه دشمنان ملت فلسطین هنوز فلسطین و این ملت کهن را نشناخته‌اند و تصورشان این است که عملیات انجام شده با کمک و حمایت دیگران بوده است در حالی که این ملت و فرماندهان آن دارای قابلیت‌های مهمی هستند. از طرف دیگر، ترسیم ظلم و ستم وسیع و گسترده و بی‌مثالی که در حق ملت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی انجام گرفته است نیز بخش دیگری از این مطالب بود.

بیانات رهبر انقلاب درخصوص عملیات طوفان الاقصی جان تازه‌ای به جبهه مقاومت بخشید

همچنین بیانات ایشان روحیه بخشی به فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت بود که ایشان فرمودند؛ ما بر پیشانی و بازوی فرماندهان و رزمندگان رزمندگان بوسه می‌زنیم. این فرمایشات یک جان تازه‌ای به جبهه مقاومت بخشید و فرمودند؛ تداوم ظلم و جنایت‌ها در بمباران غزه موجب خواهد شد که صهیونیست‌ها سیلی محکم‌تری دریافت کنند. چرا که این ملت یک ملت مقاوم است و هر چه ظلم و ستم و رفتارهای ظالمانه افزایش پیدا کند آن‌گاه عزم آن‌ها برای انتقام و شکست‌دادن دشمنان خود بیشتر می‌شود.

سخنان رهبر انقلاب از این جهت نیز یک روشنگری و هدایت عالمانه نسبت به این اتفاق بزرگ بود.

در کنار این موضوع، مجموعه سازمان‌های نیروهای مسلح از هم اکنون خود را برای مراسم سال آینده آماده می‌کنند یعنی این مراسم به یک دستاورد بزرگ و نورانی تبدیل شده است.

سال آینده؛ دانشگاه افسری امام حسین (ع) میزبان مراسم مشترک تحلیف و دانش‌آموختگی نیروهای مسلح

خبرنگار: به نظر می‌رسد که پنجمین مراسم مشترک تحلیف و دانش‌آموختگی نیروهای مسلح که سال آینده برگزار می‌شود،‌ میزبانی آن بر عهده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) خواهد بود.

سردار غلامی: میزبانی مراسم تحلیف و دانش آموختگی نیروهای مسلح که سال آینده برگزار خواهد شد، بر عهده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد. با اشتیاق و انگیزه‌ای که همه دارند لحظه شماری می‌کنیم تا توفیق میزبانی از رهبر معظم انقلاب را در این دانشگاه داشته باشیم.

درس‌گرفتن رزمندگان جبهه مقاومت از پیروزی و شکوه ملت ایران در دفاع مقدس

خبرنگار: هنگامی که فرمانده کل قوا و رهبر انقلاب درخصوص عملیات طوفان الاقصی و شکست صهیونیست‌ها بیانات خود را ایراد می‌کردند. افسران جوان و فرماندهان حاضر در مراسم مشترک تحلیف و دانش‌آموختگی نیروهای مسلح چه احساسی داشتند؟

سردار غلامی: آنچه امروز در جبهه مقاومت اتفاق افتاده، مایه فخر و مباهات ملت ایران است چون با پیروزی انقلاب اسلامی سرنوشت این ملت از درون کاخ‌ها و مجموعه‌های حکومتیِ کشورهای سرسپرده به تسخیر ملت مظلوم فلسطین و سایر ملت‌های آزاده در جهان درآمد که این مهم با پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد.

از طرفی هم با طراحی روز قدس توسط امام خمینی (ره) فرهنگ سازی به صحنه آمدن ملت ایران برای ملت‌های آزاده جهان، ملت فلسطین و ملت بزرگ ایران برای رقم زدن سرنوشت فلسطین توسط ملت‌ها رونق گرفت. پس از آن نیز، با درس‌گرفتن رزمندگان جبهه مقاومت از پیروزی و شکوه ملت ایران در دفاع مقدس که غریبانه و تنها در مقابل شرق و غرب عالم ایستادند، درس‌های مهمی به جبهه مقاومت منتقل شد.

رشد مقاومت فلسطین از پرتاب سنگ به شلیک انواع موشک

حمایت‌های معنوی فرمانده معظم کل قوا، نقش آفرینی‌های نیروی قدس و شهید حاج قاسم سلیمانی در ارتقای قابلیت‌ها، توانمندی‌ها، اعتماد به نفس، پر کردن دست آن‌ها، ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها برای اینکه بتوانند به وظیفه خود عمل کنند. در واقع،‌ با پیروزی انقلاب اسلامی سرنوشت این ملت مظلوم از پرتاب سنگ و ایستادگی با پرتاب سنگ به استفاده از حجم انبوهی از موشک‌ها و تسلیحاتی که در درون منطقه تحت محاصره غزه تولید می‌شود، رسیده است و روز به روز هم ارتقا پیدا می‌کند.

هنگامی که رهبر انقلاب به این موضوع می‌پردازند و این شکست را در این زمان کوتاه غیر قابل ترمیم می‌دانند و ما وعده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید‌ و زمان تحقق این وعده کوتاه‌تر می‌شود. هنگامی که ما و افسران جوان در میدان این سخنان را می‌شنویم، مخاطب بودن مایه مباهات و افتخار است و باعث جوشش غیرت و تعصب نسبت به این مطالبه ملت‌های آزاده در جهان می‌شود. این کار قطعاً باعث ایجاد یک پیمان و میثاق برای تداوم این راه می‌شود.

ما در مراسم مشترک تحلیف و دانش‌آموختگی نیروهای مسلح با شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جبهه مقاومت همچون شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای عزیز پیمان می‌بندیم که این مطالبه رهبر انقلاب و به حق ملت‌های مظلوم جهان را به عنوان یک افسر را در حوزه ماموریتی خودمان دنبال کنیم.

فعالیت‌های مشترک دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح

خبرنگار: مراسم تحلیف و دانش‌آموختگی نیروهای مسلح از سال ۱۳۹۹ بنابر تاکید فرمانده معظم کل قوا به صورت مشترک برگزار می‌شود که نیاز به یک هماهنگی و برنامه‌ریزی مشترک با همکاری همه سازمان‌های نیروهای مسلح دارد. علاوه بر این مراسم، آیا شما به عنوان دانشگاه افسری و تربیت پاسدار امام حسین (ع) با سایر دانشگاه‌های نیروهای مسلح همکاری دارید؟ این همکاری‌ها به چه نحو و در چه ابعادی است؟

سردار غلامی: جدیدترین فعالیت انجام شده در این حوزه، برگزاری مشترک راهپیمایی اربعین با سایر دانشگاه‌های نیروهای مسلح بود که یک کار بسیار بزرگ به شمار می‌رود. دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) همگی بدون استثنا در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند و این دانشگاه بزرگ تربیتی امام حسین (ع) از مسیر نجف تا کربلا واقعاً پر از درس‌ها، عبرت‌ها و جلوه‌های شکوه تفکر امام حسین (ع) و ان‌شاءالله زمینه‌سازی حضور است.

امسال در یک کار مشترک افسرانی از دانشگاه‌های نیروهای مسلح اعم از ارتش، فرماندهی انتظامی و سپاه پاسداران به همراه یکدیگر در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کردند. یعنی بخشی از کاروان ما به صورت مشترک تشکیل و در راهپیمایی شرکت کردند. لذا؛ فرآیند مطالبات رهبر انقلاب در حوزه هم‌افزایی دانشگاه‌های نیروهای مسلح علاوه بر مسائل علمی، آموزشی و استفاده از زیر ساخت‌های یکدیگر و مناسبت‌ها و حضور در یک میدان بین المللی که شما در آنجا مطالبه رهبر انقلاب و رویکرد ارتباط و تاثیرگذاری در سطح منطقه را به نمایش می‌گذارید که کار بسیار بزرگی است و ارتباط با جبهه مقاومت در حوزه انتقال تجربه و آموزش‌ها برای آن‌ها را شاهد هستید.

این کار بزرگ و جدیدی است که انجام شده و اتفاقاً مطالبه خود دانشجویان نیروهای مسلح است که یک قرارگاه مشترک برای حضور در حماسه اربعین تشکیل دهیم و این اتفاق برای اربعین سال آینده در یک مقیاس بزرگ با تشکیل این قرارگاه رقم خواهد خورد.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا