ایرانجهان

رهبران ادیان در کنفرانس ضدصهیونیستی: اسرائیلی‌ها از اعتقادات یهودیت سواستفاده می‌کنند

رهبران ادیان در کنفرانس ضدصهیونیستی: اسرائیلی‌ها از اعتقادات یهودیت سواستفاده می‌کنند

کنفرانس خبری رهبران ادیان ( ارامنه، آشوریان، کلیمیان، و نمایندگان اقلیت مجلس شورای اسلامی و…) در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، کنفرانس خبری رهبران ادیان ( ارامنه، آشوریان، کلیمیان، و نمایندگان اقلیت مجلس شورای اسلامی و…) در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی امروز برگزار شد.

رژیم صهیونیستی از بدو تاسیس منطقه را درگیر آتش کرده

اسقف اعظم ارامنه تهران سبو سرکیسیان، در این نشست گفت: متاسفانه از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی منطقه دچار تغییراتی شد و آتش آن را فرا گرفت.

وی افزود: تمام ما مردم خاورمیانه متاسفانه دچار بحران شدیم. تمامی مردم منطقه در تلاش هستند و همه توان را به کار می‌گیرند تا صلحی در منطقه ایجاد شود ولی تاکنون بی نتیجه بوده است.

سرکیسیان گفت: من با این اندیشه ها به شما خیر مقدم می گویم و به عنوان نماینده مسیحیان جنوب کشور در خدمت هستم.

تعداد و شیوه کشته شدن غزه دل هر انسانی را به درد می آورد

ضیایی رئیس مرکز گفت وگوی ادیان نیز در این نشست گفت: مرکز گفتگوی ادیان 30 سال است در حال همگرایی بین ادیان مختلف است و فعالیت می کند.

وی افزود: در این مدت تمام تلاش مرکز ادیان در جهت صلح و هم زیستی مسالمت آمیز بوده است.

ضیایی عنوان کرد: حملات وحشیانه رژیم اشغال گر قدس به کودکان و زنان و بیمارستان ها تاسف بار بوده است و به اماکن مقدس نیز حمله کردند، بعضی از این کلیساها 1600 سال سابقه فعالیت داشته اند.

رئیس مرکز گفتگوی ادیان گفت: تعداد و شیوه کشته شدن انسان ها در غزه دل هر انسانی را به درد می آورد و سازمان های حقوق بشری نیز اقدامات عملی برای آتش بس انجام نمی دهند.

وی افزود: این اقدامات را جامعه جهانی ادیان و همه پیروان ادیان الهی محکوم می کند.

کشورهای مسیحی نام مسیحیت را به دوش می‌کشند و صهیونیسم از یهود جداست

انیا سرگیس اسقف کاتولیک آشوری تهران در این نشست با بیان اینکه کاش امروز برای جشن گرفتن و صلح جمع می‌شدیم، گفت: جنایتی که امروز می‌بینیم سخت است به زبان بیاوریم و با دعا کردن کاری پیش نمی‌بریم؛ البته دیروز برای مردم غزه دعا کردیم و خواهان صلح و سلامتی برای مردم غزه شدیم اما سازمان ملل و حقوق بشر در دارو و غذا رساندن به مردم غزه کجا هستند؟

وی با بیان اینکه ما فقط برای محکوم کردن بمباران کلیساها جمع نشدیم بلکه بیمارستان المعمدانی و مدارس و محلی که برای خدمت رسانی است هم بمباران کردند، گفت: وقتی کودکان یتیم را می‌بینیم این سوال مطرح می‌شود که سازمان ملل چکار می‌کند؟ دلمان درد می‌آید و ما آماده خدمت و هرکاری هستیم که از دستمان برمی‌آید و امیدواریم لااقل مدتی صلح برقرار شود که بتوانند دارو و غذا ارسال کنند.

وانیا سرگیس اسقف کاتولیک آشوری تهران تصریح کرد: متاسفانه روسای جمهور کشورها در صف رفتن به اسراییل برای حمایت از جنایت هستند؛ ملت‌ها باید بفهمند که اسراییل در حال کشت و کشتار است و اگر در کشور خودشان این اتفاق می‌افتاد چه می‌کردند؟ ما به نظام مقدس خودمان درود می‌فرستم که در همه حال در کنار مردم فلسطین ایستاده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه کشورهای مسیحی نام مسیحیت را به دوش می‌کشند و همانطور که صهیونیسم از یهود جداست، حساب حاکمان کشورهای مسیحی هم دین مسیحیت جدا هستند، گفت: اگر واتیکان اعلام آمادگی کند ما حاضریم برای این مسئله به دیدار پاپ برویم.

دولت های اروپایی و آمریکا از جنایت رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند

حاخام حمامی رهبر کلیمیان ایران نیز در این نشست گفت: هیچ خدا باور و انسان آزاده ای نمی تواند این جنایات را بپذیرد و این جنایات محکوم است.

وی افزود: متاسفیم که دولت های اروپایی و آمریکا از این اقدامات حمایت می کنند.

روحانی کلیمیان گفت: هر چه زودتر باید آتش بسی فراهم شد و امکان رسیدگی به مجروحان و آسب دیدگان فراهم شود.

وی ادامه داد: افرادی که در محاصره هستند باید فورا به آن ها کمک شود و امیدواریم این امر سریع تر به نتیجه برسد.

صهیونیست ها از اعتقادات یهودیت سو استفاده می کنند

حمامی لاله زار در پاسخ به سوالی راجع به تفکیک یهودیان و صهیونیست ها گفت: صهیونیست ها متاسفانه از بعضی اعتقادات یهودیت سو استفاده می کنند، یهودیت هیچوقت در پی جنگ و زورگویی نبوده است و این دو متفاوت هستند.

وی افزود: یهودیت و اسلام اشتراکات فراوانی دارند و همیشه با سازگاری در کنار هم زندگی کرده اند، ایران عزیز هم یکی از نمونه های این زندگی مسالمت آمیز بوده است.

دنیا فعلی دنیای عادلانه ای نیست

اسقف اعظم ارامنه تهران سبو سرکیسیان در پاسخ به سوالی راجع به فلسطین، گفت: در پایان جلسه قبلی ما به شدت عملیات رژیم صهیونیستی را محکوم کردیم و از جهانیان خواستیم منافع مردم فلسطین اعمال شود.

وی افزود: دو نفر از ایران در کنفرانس جهانی ما حضور داشتند و سعی داشتند در این راستا آگاهی بخش باشند. چرا که متاسفانه این را باور داریم دنیا فعلی دنیای عادلانه ای نیست.

جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی را از طریق کلیسای شرق آشوری محکوم می‌کنیم

سبو سرکیسیان گفت: بدیهی است همه ما یکدل و یکپارچه تلاش کنیم تا به اهداف بالا و عدالت بخش برسیم. ارامنه ساکن قرباغ نیز در همین وضعیت بودند و جهانیان ساکت بودند.

وی افزود: تنها مقام معظم رهبری و مقامات ایران بودند که تلاش کردند منطقی را حاکم کنند که حق ارامنه محفوظ بماند.

کشیک کلیسای شرق آشوری هم در این نشست گفت: این جنایت وحشیانه را از طریق کلیسای شرق آشوری محکوم می کنیم، ما در کشوری زندگی می‌کنیم که می توانیم آزادانه زندگی کنیم و این نشست نمونه بارز آن است.

وی افزود: امیدواریم صلح در تمام جهان خصوصا خاورمیانه برقرار شود، امیدواریم به زودی این جنگ تمام شود.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا