ورزشی

مراسم بهترین‌های فیفا ۲۰۲۳/ پپ جایزه اول را گرفت

مراسم بهترین‌های فیفا ۲۰۲۳ در شهر لندن برگزار شد و برترین‌های سالی که گذشت جوایزشان را دریافت کردند.

فیفا مراسم بهترین‌های سال ۲۰۲۳ را شب پانزدهم ژانویه ۲۰۲۴ در لندن برگزار کرد.

این مراسم از ساعت ۲۳ آغاز شد. نکته جالب این که با شروع مراسم، فیفا لیست آرای بهترین بازیکن سال را در سایتش قرار داد که در این لینک می‌توانید بخوانید: پیش از شروع مراسم The Best؛ لیونل مسی جایزه بهترین بازیکن سال را برد!

اولین جایزه هم به پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی اهدا شد که در سالی که گذشت با تیمش موفق شد فاتح سه‌گانه شود. رقبای پپ گواردیولا در این مسیر، سیمونه اینزاگی سرمربی اینتر و لوچانو اسپالتی سرمربی پیشین ناپولی و فعلی ایتالیا بودند.

پپ گواردیولا (بهترین مربی مرد سال)

سپس ترکیب تیم منتخب سال ۲۰۲۳ به صورت زیر اعلام شد که کایل واکر و روبن دیاس مدافعان منچسترسیتی برای دریافت جوایزشان روی سِن آمدند.

تیم منتخب مردان سال 2023 فیفا

سارینا ویگمن سرمربی تیم ملی زنان انگلیس هم جایزه بهترین مربی در فوتبال زنان را کسب کرد. رقبای او خوناتان گونسالس از بارسلونا و اما هایس از چلسی بودند.

پپ گواردیولا (بهترین مربی زن سال)

پس از اهدای جایزه برترین سرمربی زن، تیم منتخب زنان سال ۲۰۲۳ فیفا هم معرفی شد که در تصویر زیر قابل مشاهده است.

تیم منتخب زنان سال 2023 فیفا

مری ارپس سنگربان تیم ملی انگلیس و منچستریونایتد نایب قهرمان جام‌جهانی ۲۰۲۳ هم بهترین دروازه‌بان زن سال شد. او در رقابت با مکنزی آرنولد سنگربان استرالیا و وستهام و کاتا کول سنگربان بارسلونا و اسپانیا این جایزه را کسب کرد.

مری ارپس (بهترین دروازه‌بان زن سال)

ادرسون دروازه‌بان تیم ملی برزیل و منچسترسیتی هم بهترین دروازه‌بان مرد سال ۲۰۲۳ شد. رقبای او در این راه هم تیبو کورتوا بلژیکی از رئال‌مادرید و یاسین بونو مراکشی از سویا و الهلال بودند.

ادرسون (بهترین دروازه‌بان مرد سال)

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا