ورزشی

روح فرهاد در کالبد جواد نکونام؛ من به اینها نمی بازم!

منبع: فوتبال۳۶۰ زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آبی‌پوشان پایتخت در فصل جاری توانسته‌اند در لیگ برتر روند درخشانی را در زمینه شکست‌ناپذیری از خود به جای بگذارند.

لیگ برتر فوتبال ایران به پایان هفته نوزدهم خود رسید؛ البته که هنوز جدول رقابت‌ها کامل نیست، چرا که سپاهان اصفهان ۲ دیدار معوقه مقابل تراکتور تبریز و ذوب‌آهن اصفهان دارد و نبرد تیم‌های آلومینیوم اراک و هوادار تهران هم به زمان دیگری موکول شده است. در پایان هفته نوزدهم، صدرنشینی استقلال با کسب ۴۲ امتیاز جالب‌توجه است و پرسپولیس هم که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده حریف سنتی‌اش است، توانسته ۳۹ امتیاز به‌دست آورد.

آبی‌پوشان پایتخت در حالی شب گذشته موفق شدند در اهوازی بردی اقتصادی و یک‌گله را مقابل استقلال خوزستان جشن بگیرند و به صدرنشینی خود در لیگ بیست‌وسوم ادامه دادند که آن‌ها با توجه به شکست برابر مس رفسنجان و حذف زودهنگام از جام حذفی، به کسب ۳ امتیاز دیدار برابر هم‌نام اهوازی نیاز مبرمی داشتند که به خواسته مهم خود رسیدند. یکی از فاکتورهای مثبت استقلالِ نکونام در فصل جاری، شکست‌ناپذیری آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌وسوم است.

حسرت تکرار قهرمانی تاریخی برای نکونام

استقلال در فصل حاری تنها یک‌بار در هفته سوم لیگ برتر متحمل شکست شده و بعد از باخت برابر سپاهان در ورزشگاه نقش جهان، دیگر آبی‌پوشان پایتخت باختی را تحمل نکرده‌اند و گذر از سد استقلال خوزستان با کسب برد یک‌گله باعث شد تا شمار بازی‌های بدون شکست استقلال در فصل جاری به عدد ۱۶ برسد و آن‌ها ۱۶ مسابقه پیاپی است که باختی را متحمل نشده‌اند. بهترین روند تاریخ لیگ برتر در اختیار استقلالِ لیگ بیست‌ویکم است که آبی‌ها ۳۰ بازی پیاپی شکست نخوردند و قهرمانی تاریخی و بدون باخت را به‌دست آوردند و حالا جواد نکونام در سودای آن است تا رکوردی نزدیک به رکورد تیمِ مجیدی از خود به جای بگذارد.

عملیات غیرممکن پیش‌روی آبی‌ها

نکونام که شب گذشته از کارنامه خود در تیم استقلال دفاع کرد و نسبت به بیانیه حمایتی باشگاه استقلال واکنش نشان داد و مدعی شد که او با حداقل باخت کارش را در استقلال پیش برده، به دنبال تداوم رکورد خود است. مهم اینکه استقلالی‌ها از هفته اول لیگ بیست‌ویکم تا هفته پایانی این فصل شکست‌ناپذیر بودند و حالا با جواد نکونام با توجه به قرارداد ۳ ساله‌ای که با استقلال دارد، می‌تواند در صورت حفظ روند شکست‌ناپذیری خود تا پایان فصل، در اوایل فصل آینده رکورد تاریخی استقلالِ مجیدی را بشکند و نام خود را در تاریخ فوتبال ایران جاودانه کند.

اختلاف معنادار استقلالی‌ها با رقبا!

آبی‌پوشان پایتخت در شرایطی در فصل جاری ۱۶ بازی بدون شکست را به صورت پیاپی پشت سر گذاشته‌اند که بعد از استقلال، در جمع تیم‌های حاضر در لیگ بیست‌وسوم فعلاً رکورد در اختیار ملوان است. شاگردان مهدی تارتار بعد از قبول باخت ۲گله در خانه مقابل شمس‌آذر در ۷ بازی اخیرشان در لیگ برتر باختی را متحمل نشده‌اند و توانسته‌اند بدون باخت کار خود را پیش ببرند. مس رفسنجان و هوادار تهران هم تیم‌هایی هستند که در ۵ بازی قبلی‌شان در لیگ بیست‌وسوم نباخته‌اند و مشترکاً سومین تیم برتر لیگ از حیث شکست‌ناپذیری در دیدارهای اخیر محسوب می‌شوند. گل‌گهر سیرجان تا پیش از برگزاری هفته نوزدهم، رکورد ۸ بازی پیاپی بدون باخت را داشت که شاگردان مارینوس اوزونیدیس در انزلی برابر ملوان تسلیم شدند و رکورد ویژه خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اتفاق عجیب در استقلال/ این ۲ جایگاه مهم هنوز خالی است!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا