اجتماعی

دستورالعمل طرح امین باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد

دستورالعمل طرح امین باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد

دبیرستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت:دستورالعمل طرح امین که بسیار کار پژوهشی روی آن انجام شده و از طرح‌های پخته و جا افتاده است باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، دبیرستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در نشست منطقه ۳ کشوری ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در شیراز اظهارکرد: معلم ابتدا باید خودسازی کند و مراتب تربیتی را طی کند سپس به تربیت دانش آموزان بپردازد لذا معلم نباید صرفا به آموزش بپردازد بلکه تربیت دانش آموزان جزیی از عملکرد معلم است.

وی با اشاره به اینکه مسیرهمکاری‌ آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در دوسال اخیر به نحو قابل توجهی ارتقا یافته است، افزود: دستورالعمل طرح امین که بسیار کار پژوهشی روی آن انجام شده و از طرح‌های پخته و جا افتاده است باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

نیکزاد ادامه داد: ارتباط و پیوند مسجد و مدرسه در دستورکار ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش قرار گرفته است لذا این طرح با اهداف تربیتی در دستور کار قرار گرفت.

دبیرستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدیریت مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه برعهده آموزش و پرورش است و نقش حوزه علمیه در این مدارس حمایتی خواهد بود.

وی ادامه داد: در مدارس طرح امین هدف ما بهره‌مندی از ظرفیت حوزه‌های علمیه در فرآیند تعلیم و تربیت است لذا این آموزش و پرورش و نهایتا دانش آموزان هستند که از این همکاری ذی نفع هستند.

نیکزاد اضافه کرد: براساس سند تحول بنیادین همه دستگاه‌ها و نهادها باید در امر تعلیم و تربیت با آموزش و پرورش همکاری کنند لذا یکی از این نهادها که در فرآیند تربیتی نقش مهمی دارد، حوزه‌های علمیه است.

دبیرستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه‌های علمیه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش لبیک گفته و در قالب ۳۰ برنامه با آموزش و پرورش همکاری می‌کند، افزود: همکاری‌های بین دو نهاد آموزش و پرورش و حوزه علمیه در زمینه‎های منابع انسانی، آموزش، پژوهش و متون درسی پیش می‌رود.

وی از ضرورت فراهم کردن زمینه تعامل داوطلبانه دانش آموزان با مساجد سخن گفت و افزود: در راستای تحقق ساحت اعتقادی اخلاقی ازجمله ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین، مربیان طرح امین کار تربیتی در مدارس انجام می‌دهند. این مربیان پس از فراگیری آموزش‌های لازم و طی سطوح مختلف و عبور از گزینش وارد مدارس می‌شوند و با کمک مدیر و سایر عوامل مدرسه فرآیند تربیت دانش آموزان را پیگیری می‌کنند.

نیکزاد­­­­­ ادامه داد: در مدارس طرح امین سیستم آموزشی کاملا آموزش و پرورشی است اما در راستای غنی سازی کلاس‌های فوق برنامه از ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده می‌شود لذا نه متون آموزشی و نه دانش آموز هیچ تغییر نمی‌کند.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا