اصفهان

ورکشاپ «یک اثر در یادبود دفاع از وطن» در اصفهان برگزار شد

ورکشاپ «یک اثر در یادبود دفاع از وطن» در اصفهان برگزار شد

اصفهان – ورکشاپ ۲ روزه «یک اثر در یادبود دفاع از وطن» به مناسبت هفته دفاع مقدس در اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا | حسین تحویلیان استاد پیشکسوت نقاشی در خصوص فعالیت ورکشاپ «یک اثر در یادبود دفاع از وطن» اظهار داشت: برگزاری این ورکشاپ ۲ روزه با همکاری دانشجویان هنرمند و فارغ‌التحصیل بوده است.

وی افزود: تلاش کردیم تمام بوم‌های نقاشی در اندازه‌های یک شکل تهیه شود و طرح‌ها از طرف دانشجویان ارائه و در مورد آنها با همفکری به نقاط مشترک اجرایی برسیم و تمام مواردی که به بالا بردن کیفیت آثار کمک می‌کند را درنظر داشته باشیم.

این استاد رشته نقاشی تصریح کرد: در این ورکشاپ دو روزه دانشجویان برای اتمام تابلوی نقاشی تلاش می‌کنند و اگر مراحل نهایی آن انجام نشد می‌توانند در منزل این آثار را تکمیل و برای روزهای آتی که نمایشگاهی از این آثار تدارک دیده می‌شود، آنها را به نمایشگاه منتقل کنند.

وی ادامه داد: انتخاب موضوع هر تابلو با توجه به سوژه کلی که دفاع مقدس بود به صورت فردی انجام شد چراکه طبعاً یک اثر هنری باید تفاوت و خلاقیت هنرمند در آن وجود داشته باشد و نمی‌خواستیم آثار یک شکل باشد بلکه باید هر فرد برداشت خود را در اثرش ارائه دهد و تنها برای کیفیت‌بخشی بیشتر مشاوره‌های لازم برای آنها انجام شد.

تحویلیان اظهار داشت: به دلیل اینکه در ورکشاپ‌ها باید تکنیک سریع انجام شود از تکنیک اکرلیک استفاده شد البته تکنیک رنگ و روغن هم در برخی آثار درحال انجام است.

وی افزود: این دانشجویان از دانش‌آموختگان رشته نقاشی مرکز جامع علمی کاربردی ایران سپهر هستند و همگی طرح‌های خوبی انتخاب کردند و در آثار دیگر خود هم نشان دادند که قدرت خلق و اجرای یک اثر هنری باکیفیت را دارند.

این پیشکسوت هنر نقاشی اصفهان با بیان اینکه بیشتر طرح‌ها کیفیت لازم را دارند، خاطرنشان کرد: در اجرای آثار هنری، هنرمند همواره درحال کسب تجربه و آموختن است و این آموختن در حوزه هنر تمامی ندارد و هر مواد و ابزار کار یا موضوع جدیدی که هنرمند به دست می‌گیرد قطعاً تجارب جدیدی به دست می‌آورد و این امر هنر را از یک پدیده غیرهنری ساخت و تکرار یک اثر تولیدی متفاوت می‌کند.

وی ادامه داد: قطعاً حضور در ورکشاپ به دلیل بالا بودن سرعت کار و طراحی یک اثر هنری در زمان کوتاه می‌تواند برای دانشجویان هنری تجارب جدیدی داشته باشد و این ورکشاپ با همکاری مرکز علمی کاربردی ایران سپهر برگزار شد.

تحویلیان درخصوص توانمندی دانشجویان مراکز علمی کاربردی، اضافه کرد: حوزه هنر حوزه‌ای است که هر مقدار هم در آن بیاموزید هیچ زمانی آموزش در آن پایان ندارد و هر اثری افق جدیدی پیش روی هنرمند ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: سرفصل‌های دانشگاه علمی کاربردی سرفصل‌های مفید و خوبی است و دانشگاه علمی کاربردی ایران سپهر هم از اساتید توانمندی در تمام رشته‌های خود استفاده می‌کند.

این هنرمند رشته نقاشی گفت: درحال حاضر فضای مجازی و عکس یکی از منابع الهام بسیاری از هنرمندان است و برخی ایده‌یابی‌های هنرمندان از این فضا صورت می‌گیرد و بخشی از مطالعه شروع کار در این فضا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه دیجیتال آرت هم درکنار دیگر لوازم نقاشی وجود دارد اما این طراحی که با دست با استفاده از دست و قلم انجام می‌شود تجربه نابی است که هیچ ابزاری جای آن را نمی‌گیرد حتی هنرمندان خارجی هم به این امر اذعان دارند./خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا