ایرانجهان

رهبر انقلاب: هر کس مخاطبی دارد باید حضور مردم در صحنه را ترویج کند

رهبر انقلاب: هر کس مخاطبی دارد باید حضور مردم در صحنه را ترویج کند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم قم گفتند: هر کس مخاطبی دارد باید حضور مردم در صحنه را ترویج کند.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در سالروز قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ در دیدار هزاران نفر از مردم این شهر، با اشاره به قدرت بی‌نظیر نقش‌آفرینی مردم، حضور و پرچم‌داری ملت در هر عرصه و میدان را، راهبرد موثر و راهگشای امام خمینی و نظام اسلامی؛ و بی‌انگیزه کردن و بیرون کشیدن مردم از صحنه را، راهبرد دشمنان سرزمین پاک ایران به‌‌ویژه آمریکا و صهیونیزم خواندند و تأکید کردند: هرکسی در هر جایی زبان گویا، اثرگذار و مخاطب دارد، باید با معرفت‌افزایی، مردم را به حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر عرصه‌ها فراخواند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، قم را شهر قیام و معرفت و جهاد نامیدند و با اشاره به درس‌های ماندگار قیام خودجوش مردم مومن این شهر در ۱۹ دی ۱۳۵۶، گفتند: این حادثه عظیم که در اعتراض به اقدام رژیم وابسته در انتشار مقاله‌ای موهن نسبت به امام خمینی صورت گرفت، اثبات قدرت نقش‌آفرینی مردم در حوادث بزرگ است.

ایشان، غزه را مصداقی عینی از این قدرت عظیم مردم دانستند و گفتند: گروه کوچکی از مردم در زمینی کوچک، آمریکا با آن همه ادعا و رژیم صهیونیستی آویزان به آمریکا را با قدرت صبر و ایستادگی خود، عاجز کرده‌اند.

رهبر انقلاب، سرنگونی رژیم وابسته و ظالم طاغوت را در فاصله حدود یک‌سال از قیام جریان‌ساز مردم قم، نتیجه ملموس حضور مردم در صحنه برشمردند و گفتند: این درس بزرگ را، امام بزرگوار در سال‌های ۴۱ و ۴۲ با حرف و عمل به ملت آموخت و نشان داد که حضور مردم در میدان معجزه‌آفرین است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تکیه بر توده‌های مردم را انتخاب راهبردی امام در قبال روش‌های رایج سیاسی از جمله نشست‌وبرخاست با احزاب و چهره‌های سیاسی دانستند و افزودند: امام در ۱۲ خرداد ۴۲ در فیضیه به میدان آمد، مردم را هم به میدان آورد و پرچم را بدست آن‌ها داد که قیام مردم در ۱۵ خرداد ۴۲ در تهران، قم و ورامین و شهرهای دیگر، پاسخ ملت به این دعوت بود.

ایشان قیام خودجوش ۱۹ دی مردم قم را هم پاسخی به درس امام برای حضور همیشگی در میدان برشمردند و گفتند: تکیه بر مردم البته درس امیرمومنان است که در نهج‌البلاغه می‌فرماید توده‌های مردم تکیه‌گاه دین، بدنه اصلی جامعه و ذخیره روز رویایی با دشمن هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که حضور رئیس جمهور در میان مردم را «پوپولیسم» می‌خوانند، گفتند: مردم‌داری نقطه اصلی سیاست‌های نظام است؛ البته کیفیت کار کردن با توده‌های مردم هنر بزرگی است که باید در آن تأمل و تعمق کرد.

رهبر انقلاب، «جهت‌دهی دقیق» و «توان‌بخشی معرفتی» را دو لازمه کشاندن مردم به میدان مبارزه و ایستادگی برشمردند و گفتند: هدف از دعوت مردم به حضور، حاکمیت اسلامی، عزت اسلامی، صلاح کامل و اعتلای ملت و مقابله با استکبار است.

ایشان معرفت‌افزایی مردم را وظیفه اندیشمندان، استادان، روشنفکران، طلاب و دیگر قشرهای موثر در افکار عمومی خواندند و گفتند: آمریکایی‌ها با ساده‌اندیشی و محاسبات غلط به همراه دلبستگانشان بعد از ۴۵ سال همچنان در حال توجیه چهره‌ رژیم منحوس و وابسته‌ای هستند که در ۲۲ بهمن ۵۷ با لگد ملت از این خاک پاک به بیرون رانده شد.

رهبر انقلاب با بیان دخالت مستقیم انگلیس در روی ‌کار آمدن رضاخان افزودند: این عنصر دست‌نشانده به کمک عوامل انگلیس بعد از چند سال شروع به استحاله فرهنگی ملت کرد که «کشف حجاب، تعطیلی حوزه‌ها و مراسم عزاداری» و اقدامات مشابه او را باید با این چشم نگاه کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به دخالت انگلیس در روی کار آمدن محمدرضا و کودتای مشترک آمریکا و انگلیس برای بازگرداندن شاه فراری به قدرت در سال ۱۳۳۲، افزودند: رژیم طاغوت اول، وسط و آخرش با کمک بیگانگان روی کار آمد و به حیات ننگینش ادامه داد و در مقابل این کمک‌ها، نه تنها نفت ایران بلکه عزت و دین و شرف ملت را هم به بیگانگان فروخت اما حالا بعضی‌ها درصدد توجیه آن رژیم فاسد هستند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان‌شان به تبیین راهبرد جبهه استکبار و استثمار در ایران پرداختند و افزودند: آمریکا و رژیم صهیونیستی در نقطه مقابل راهبرد امام برای آوردن مردم به وسط میدان و سپردن پرچم تلاش و مبارزه به آنها، سیاست کلان «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را بکار گرفته‌اند و امروز هم در نهایت رذالت با روش‌های مختلف، این سیاست را پیگیری می‌کنند.

ایشان، تلاش برای کوچک شمردن حضور مردم در مناسبت‌های مهم را یکی از ترفندهای دشمن برای خارج کردن مردم از صحنه دانستند و گفتند: تمسخر راهپیمایی اربعین، تردیدافکنی درباره احترام مردم به سردار بزرگ ایران و منطقه و همچنین ایجاد تردید در زمینه حضور با عظمت مردم در جشن‌های مذهبی مانند نیمه شعبان از نمونه‌های سیاست راهبردی دشمن برای بیرون آوردن مردم از میدان است.

رهبر انقلاب افزودند: علت این دشمنی آن است که فهمیده‌اند عامل پیشرفت و عزت‌یابی ایران، و مطرح شدن آن به‌عنوان یک قدرت شاخص در منطقه، و ایجاد عمق راهبردی بی‌نظیر برای نظام یعنی نیروهای مقاومت در سراسر منطقه، و شکست همه توطئه‌ها از کودتا و جنگ تحمیلی تا توطئه‌های امنیتی، حضور مردم ایران در صحنه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته در جایی که به هر دلیل مانع حضور مردم در صحنه شده‌اند، دشمن خرسند شده است که خیلی از بخش‌های اقتصادی همین‌طور است.

ایشان از دیگر شگردها برای خارج کردن مردم از صحنه را تلاش رسانه‌های بیگانه برای مأیوس کردن مردم و بخصوص جوانان از آینده دانستند و گفتند: تعمیم یا بزرگ‌نمایی نکات منفی، ترویج بی‌فایده بودن حضور در فعالیت‌های سیاسی و انتخابات، و به رخ کشیدن کمبودها و سختی‌های اقتصادی از جمله فعالیت‌های تبلیغاتی آن‌هاست.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته بدون شک، مشکل اقتصادی داریم و ضعف‌های گوناگونی هم بوده و ادامه پیدا کرده است که اگر تحقیق و دقت شود، بیشتر این ضعف‌ها هم ناشی از حضور نداشتن مردم بوده و در عرصه‌های حضور مردم، ضعف‌ها کمتر است.

ایشان «ترساندن از قدرت‌ها و از آمریکا و رژیم صهیونیستی» را ترفندی دیگر برای بیرون راندن مردم از میدان دانستند و گفتند: اگر قرار بود ملت ایران از فلان قدرت بترسد، جمهوری اسلامی دیگر وجود نداشت ضمن اینکه امروز خیلی از قدرت‌هایی که داعیه‌دار تسلط و خدایی بر منطقه بودند، از ملت ایران می‌ترسند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابزار دیگر بیگانگان برای خارج کردن مردم از صحنه را «بی‌اعتقاد کردن مردم به عوامل حضور، شجاعت و قدرت» خواندند و گفتند: در رأس عوامل قدرت‌آفرین، ایمان دینی و تشرّع است و تلاش و تبلیغات دشمن با هدف تضعیف این عوامل انجام می‌شود.

ایشان افزودند: به قضیه حجاب و امثال آن باید با این نگاه توجه و کار کرد که مسئله صرفا ناآگاهی عده‌ای از موضوع حجاب نیست بلکه عده کمی با انگیزه مخالفت و معارضه این کارها را می‌کنند.

«ایجاد اختلاف و دوقطبی کردن مردم» به نحوی که موضوع از اختلافات دوستانه خارج و به محکوم کردن هر حرفِ ولو خوب طرف مقابل منجر شود، شگرد دیگری برای خالی کردن میدان از حضور مردم بود که رهبر انقلاب پس از تبیین آن گفتند: راه مقابله با این نقشه‌ها، حضور مردم در مسائل سیاسی، اقتصادی، انتخابات و حتی مسائل امنیتی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: در زمینه مسائل امنیتی مردم می‌توانند با شناسایی عوامل دشمن به دستگاه‌های امنیتی کمک کنند، همچنان که تاکنون خیلی از مشکلات امنیتی با کمک مردم برطرف شده و دستگاه‌ها از وقوع فجایعی مشابه حادثه کرمان پیشگیری کرده‌اند که شاید بتوان گفت میزان خنثی‌سازی توطئه‌ها ده‌ها برابر چیزی است که اتفاق می‌افتد.

ایشان ترویج حضور و نقش‌آفرینی مردم به‌عنوان رکن مهم اداره صحیح کشور و لازمه قطعی دستیابی انقلاب به اهداف را نوعی تواصی به حق و وظیفه هر صاحب صدا و منبر برشمردند و افزودند: عالم دینی، مرجع، روحانی، استاد دانشگاه، هنرمند، مدیر، مسئول سیاسی، صداوسیما، و همه وظیفه دارند مردم را به حضور در میدان و ایستادگی در آن ترغیب کنند البته وظیفه مسئولان حکومتی سنگین‌تر است چرا که مردم آماده‌اند و باید زمینه را برای حضور آنها آماده کرد.

رهبر انقلاب، اجتماع عظیم مردم در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، حضور مردم در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و روز قدس و اجتماع در ایام‌الله همچون سالروز ۹ دی را نشانه‌های بارز آمادگی مردم برای حضور در میدان دانستند و گفتند: مردم در سالروز شهادت سردار پر افتخار از راههای دور برای زیارت به کرمان آمدند و با وجود آن اتفاق فاجعه‌بار، فردا همان اجتماع مردمی با همان شدت و قدرت و انگیزه ادامه یافت. این یعنی مردم آماده هستند و ما مسئولان باید زمینه را برای حضور آنها آماده کنیم.

ایشان در خصوص قضیه اندوه‌بار کرمان خاطرنشان کردند: این فاجعه به معنی واقعی ملت ما را مصیبت‌زده کرد، البته ما اصراری نداریم که این و آن را متهم کنیم اما اصرار داریم عوامل واقعی و پشت پرده موضوع را شناسایی و آنها را سرکوب کنیم که ان‌شاءالله مسئولان محترم که به طور جدی‌ مشغول کار هستند، بتوانند عواملی را که در این جنایت دخالت داشتند و پشت آن بودند، به سزای اعمالشان برسانند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنانشان، موضوع غزه را مورد توجه قرار دادند و با اشاره به تحقق تدریجی پیش‌بینی‌های روشن‌بینان در این موضوع گفتند: پیش‌بینی می‌شد که پیروز این میدان، مقاومت فلسطین است و آنکه شکست خواهد خورد، رژیم خبیث و ملعون صهیونیستی است که امروز این پیش‌بینی در حال تحقق است.
ایشان، سه ماه جنایت و کودک‌کشی صهیونیست‌ها را حادثه‌ای فراموش‌نشدنی در تاریخ دانستند و افزودند: حتی پس از نابودی و پاک شدن این رژیم از روی زمین، این جنایات فراموش نمی‌شود و در تاریخ خواهند نوشت روزی، عده‌ای در این منطقه به حکومت رسیدند که در طول چند هفته هزاران کودک را به قتل رساندند اما‌ صبر مردم و ایستادگی و مقاومت فلسطینی، آنها را وادار به عقب‌نشینی کرد.

رهبر انقلاب در تبیین نشانه‌های شکست و ناکامی رژیم صهیونیستی پس از حدود ۱۰۰ روز جنایت، خاطرنشان کردند: آنها گفته بودند حماس و مقاومت را از بین می‌بریم و مردم غزه را منتقل می‌کنیم که نتوانستند و امروز مقاومت، زنده و سرحال و آماده است، در حالی که رژیم صهیونیستی، خسته و سرافکنده و پشیمان است و داغ باطن جنایتکار به پیشانی آن خورده است.

ایشان این هماوردی را یک عبرت دانستند و گفتند: این عبرت نشان می‌دهد باید خط ایستادگی در مقابل ظلم، زور، استکبار و غصب دنبال شود و مقاومت همچنان خود را به روز و آماده نگه دارد و از ترفند دشمن غافل نماند و به یاری خدا هر جا امکان داشت به دشمن ضربه وارد کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: ان‌شاءالله روزی فراخواهد رسید که ملت ایران و ملت‌های مسلمان، غلبه صبر و ایستادگی و توکل به خدا بر دشمنان و شیاطین عالم را به چشم ببینند.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا