اجتماعی

22 هزار امدادگر و درمانگر هلال احمر راهی مرزهای غربی ایران و عراق شدند

22 هزار امدادگر و درمانگر هلال احمر راهی مرزهای غربی ایران و عراق شدند

رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم بدرقه 22 هزار امدادگر داوطلب و اعضای کادر درمانی این جمعیت به مرزهای ایران و عراق گفت: پایگاه‌های امدادی در جاده‌های کشور عراق برپا و در مسیر نجف تا کربلا در فاصله هر هفتاد عمود یک پایگاه درمانی هلال احمر، مشغول خدمت‌گزاری به زائران اباعبدالله(ع) می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، صبح امروز، پنجشنبه ۲۶ مردادماه مراسم بدرقه ۲۲ هزار امدادگر هلال احمر و مانور خودروهای امدادی و آمبولانس‌های این جمعیت در حرم امام خمینی (ره) برگزارشد و پیرحسین کولیوند،رئیس جمعیت هلال احمر در این مراسم گفت: با اعزام کاروان بزرگ امدادی و درمانی هلال احمر، حضور ما در مرزهای غربی پررنگ‌تر می‌شود. زائران حسینی از هر کدام از مرزهای غربی که وارد عراق شوند در همه مسیرها و در فواصل مشخص، پایگاه‌های درمانی و امدادی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: در مسیر نجف تا کربلا نیز در فاصله هر هفتاد عمود یک پایگاه امدادی و درمانی هلال احمر برپاست. همچنین در این مسیر ۳ بیمارستان با فعالیت مشترک هلال احمر و وزارت بهداشت عراق با آمادگی کامل مشغول خدمت‌رسانی به زائران حسینی خواهد بود.

کولیوند ادامه داد: در شهر نجف علاوه بر بیمارستان امام علی (ع) که متعلق به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است، پزشکان و پرستاران داوطلب هلال احمر در چند بیمارستان عراقی پذیرای خدمات درمانی به راهپیمایان اربعین هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در شهر کربلا هم چند پایگاه درمانی و امدادی را فعال کردیم و در بیمارستان‌های این شهر حضور خواهیم داشت.

وی درباره ارائه خدمات به زائران حسینی در داخل کشور توضیح داد: مسئولیت سلامت زائران در داخل کشور و مسیرهای منتهی به مرزهای غربی به عهده وزارت بهداشت است اما هلال احمر به عنوان پشتیبان این وزارتخانه آمادگی هرگونه همکاری را داشته و تمهیدات لازم را اندیشیده است.

کولیوند تاکید کرد: خدمات امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر هم در ایام اربعین حسینی و برای پاسخ سریع و مناسب به حوادث حمل‌ونقل در داخل کشور و با افزایش نیروها و پایگاه‌های سیار تقویت شده است.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا