اجتماعی

زنگ «نماز» در مدارس سراسر کشور نواخته می‌شود

زنگ «نماز» در مدارس سراسر کشور نواخته می‌شود

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به تشریح برنامه‌های این اداره کل در حوزه نماز پرداخت و گفت: این برنامه‌ها از اول مهر با نواختن زنگ «نماز» در مدارس، اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره آغاز برگزاری نماز جماعت دانش‌آموزی در مدارس کشور، اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ نماز در مدارس سراسر کشور نواخته می‌شود و مراسم نمادین برگزاری نمازهای جماعت دانش‌آموزی در مدارس کشور نیز روز دوشنبه سوم مهر 1402 در یکی از مدارس دخترانه ابتدایی شهرستان‌های استان تهران در شهرری با حضور مسؤولان نمازی کشور همچون همکاران ستاد اقامه نماز برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با شبکه قرآن برای پخش زنده این مراسم مکاتبه شده است تا بتوان این اقدام را که به همت همکاران‌مان در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود، رسانه‌ای کنیم.

وی با بیان اینکه مشابه این کار در اغلب استان‌ها در حال انجام است، افزود: تصمیم داریم به صورت جدی به جذب و ساماندهی ائمه جماعت روحانی با کمک سازمان تبلیغات و حوزه‌های علمیه اقدام کنیم؛ در حال حاضر تلاش داریم با کمک سازمان تبلیغات، 15 هزار امام جماعت روحانی را آموزش دهیم و همچنین برای مدیران مدارس در حوزه نماز تحت عنوان یاوران نماز دوره آموزشی برگزار کنیم.

باقری با اعلام اینکه این کار در استان مرکزی به صورت قطبی در نیمه دوم مهر از سوی ستاد اقامه نماز کشور آغاز می شود، گفت: با کمک ظرفیت هیأت‌های مذهبی دانش‌آموزی، برای برگزاری نماز در مدارس تحت عنوان یاوران نماز اقدام خواهیم کرد؛ همچنین با استفاده از قابلیتی که در سامانه نورینو مهیا شده است، مدیران مدارس می‌توانند مشخصات امام جماعت، مکان برگزاری نماز حتی تجهیزات نماز را مشخص می‌کنند تا شناسنامه نمازخانه مدارس تشکیل شود.

وی اظهار کرد: در برنامه فراگیر پرورشی نیز که از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی ابلاغ می‌شود، 5 هدف و وظیفه تربیتی در قالب ایمان، هویت، نشاط، خردورزی و خود مراقبتی و امید برای مدیران تعریف شده که ذیل هدف ایمان، بحث برگزاری باشکوه نمازهای جماعت در نظر گرفته است تا مدیران، تمهیدات لازم را برای اقامه نماز در مدارس فراهم کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: این تمهیدات، الزامات و مقدمات نماز مانند آموزش عملی نماز، معرفی مراجع تقلید برای دانش آموزان، ساماندهی ائمه جماعت و برگزاری جشن تکلیف را شامل می شود.

باقری عنوان کرد: برای مردمی سازی فعالیت های نماز، مدیران مدارس باید فردی را انتخاب کنند و از طریق سامانه نورینو این نمازیار معرفی شود؛ همچنین یک نفر به عنوان ارزیاب و مصصح نماز از سوی مدیر انتخاب می‌شود و دانش‌آموزان علاقه‌مند برای بررسی وضعیت نماز خود، فایل صوتی نماز را در سامانه نورینو بارگذاری می‌کنند و مصصح نماز پس از بررسی فایل صوتی، نسبت به صحیح خوانی نماز آنان، بازخورد نشان می‌دهد.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا