اصفهان

نرخ سواد در استان اصفهان به ۹۸.۵ درصد رسید

نرخ سواد در استان اصفهان به ۹۸.۵ درصد رسید

اصفهان- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: با ایجاد عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی نرخ سواد استان اصفهان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۸.۵ رسیده که از متوسط کشوری بالاتر است.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، سید احمد امامیه اظهار داشت: یک از کارهای مقدسی که پس از انقلاب اسلامی رخ داد تأسیس نهضت سوادآموزی به دستور مستقیم امام راحل (ره) بوده است.

وی ادامه داد: حوزه سوادآموزی در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی و ارتقا سطح سواد جامعه فعالیت داشته و موتور نهضت همچنان باقدرت فعال است و به‌پیش می‌رود و در سال‌های گذشته شاهد افراد بسیاری بوده‌ایم که از نعمت خواندن و نوشتن بهره‌مند شدند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: سوادآموزی رسالتی دارد که آن را با اهدافی تبیین کرده است و یکی از بزرگ‌ترین این اهداف ایجاد عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی است.

امامیه ابراز داشت: در پی ایجاد عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی نرخ سواد استان اصفهان در رده سنی ۱۰ الی ۴۹ سال به ۹۸.۵ رسیده است که از متوسط کشور بالاتر بوده و این در حالی است که پیش از انقلاب نرخ با سوادی استان حدود ۴۰ درصد بود.

وی گفت: بهره‌مندی از سواد قرآنی و آموزه‌های کیفیت‌بخشی به زندگی از برنامه‌هایی بوده است که در حوزه سوادآموزی استان برنامه‌ریزی و اجرا کرده‌ایم و مهارهای گوناگون نظیر مهارهای زندگی، شغلی، روابط اجتماعی، خانوادگی و… ذیل آنها تعریف شده است.

امامیه خاطرنشان کرد: جمعیت تحت پوشش سواد از سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۱۴۰۱. حدود ۳۸ هزار نفر بوده است که این تعداد از نعمت سواد طی برنامه‌های نهضت سوادآموزی بهره‌مند شده‌اند./خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا