اجتماعی

وزیر آموزش و پرورش: برخی می‌گفتند 300 هزار معلم اضافه داریم

وزیر آموزش و پرورش: برخی می‌گفتند 300 هزار معلم اضافه داریم

رضامراد صحرایی در جمع نومعلمان گفت: چگونه برخی حیا نکردند که در روزی گفتند 300 هزار معلم اضافه داریم حالا امروز می‌گویند چرا کلاس‌های درس معلم ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا ، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، امروز در همایش طلیعه‌داران تعلیم و تربیت ویژه استقبال از نومعلمان آموزش و پرورش شهر تهران، اظهار کرد: خدا را شاکرم‌که اولین محصول دوره کوتاه مدیریتی خود را که جذب شما نومعلمان است، می‌بینم.

وی ادامه داد: کلاس درس، مقدس‌ترین جایی است که انسان‌ها در آن ساخته می‌شوند و کاش می‌توانستم همه شما را شخصاً از زیر سایه قرآن رد می‌کردم؛ چرا که برای ساختن آینده ایران اسلامی به کلاس درس می‌روید.

صحرایی اضافه کرد: مأموریت بزرگی به عهده گرفته‌ایم، آن هم خدمت در جای بزرگی است که آینده کشور را می‌سازد و آموزش و پرورش هر کشور جایی است که آینده کشور را ترسیم می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز خوشنود و خرسندیم که بخشی از سیمای آینده ایران در دست کسانی قرار گرفته که در انتخاب آنها راهی را پیمودیم که جدید، جدی و البته دشوار بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم مهم است، افزود: اولین معلم، خداوند متعال بوده است و پس از آن در صدر معلمان پیامبر اعظم (ص) است. اهمیت کار معلم در برخی از احادیث به طور مستقیم و غیرمستقیم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه معلم انسان‌ها را از شر و جهل و نادانی نجات می‌دهد، گفت: معلم با جهل می جنگد و بر او می‌تازد و از آن جهت مهم است که نور می‌تاباند و روشنگری می‌کند و به همین دلیل است که در وصف او می‌گویند که معلم آموزنده نیکی‌هاست و تمام جنبندگان برای او طلب استغفار می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر از خاک طلا بسازیم، باز هم کار معلم از آن با ارزش‌تر است چون شما انسان تربیت می‌کنید؛ معلم در حساس‌ترین نقطه ایستاده است. معلمان سازندگان انسان‌ها و مظهر علم هستند و همه باید به آنها احترام بگذارند.

صحرایی با بیان اینکه معلمی غیر از کارمندی است، اظهار کرد: نخستین بار است که برای خوش‌آمدگویی و استقبال از نومعلمان در این حجم وسیع در کشور جشنی به پا شده است.

وی تصریح کرد: برای انتخاب معلمان قیمتی که شما باشید، مرارت‌های بسیاری به عنوان وزیر تحمل کرده‌ام. برای آنکه نشان بدهیم که معلم، محور تحول جامعه است سختی بزرگی تحمل کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵۳۰ هزار نفر در آزمون ابتدایی شرکت کردند، اما کمتر از ۳۰ هزار نفر پذیرفته شدند. کمی کمتر از ۵۰۰ هزار نفر به آزمون و نتایجش گلایه کردند اما ما به آنها می‌گوییم آموزش و پرورش مسؤول تأمین شغل برای بیکاران نیست بلکه ما تلاش کردیم بهترین‌ها و قیمتی‌ترین معلمان را بپذیریم و فرزندانمان را به آنها بسپاریم.

وی با بیان اینکه فرد سیاست‌ورزی نیستم و به رئیس جمهور هم گفتم که سیاست را می‌شناسم اما بنای من معلمی است، افزود: چگونه برخی حیا نکردند که در روزی گفتند 300 هزار معلم اضافه داریم حالا امروز می‌گویند چرا کلاس‌های درس معلم ندارد.

صحرایی تصریح کرد: مگر یک روزه معلمان کاهش یافتند که یک ساله می‌خواهید آن را رفع کنید؛ حیا نمی‌کنید که تربیت معلم را تعطیل کردید؟ مگر معلمان فراموش می‌کنند که به دوربین‌ها خیره شدید و گفتید معلمان زیاد هستند و باید تعدیل شوند. بماند که در روند برگزاری آزمون تأخیر ایجاد کردند که آموزش و پرورش بی تقصیر بود. اما بدانید جذب کسانی که قرار است ۳۰ سال دانش‌آموز پروری کند کمی وسواس گونه انجام شود بهتر از آن است که از فردای آن روز دچار مشکل شویم.

وی با تأکید بر اینکه افتخار من معلم بودن است نه عضو کابینه بودن، افزود: امروز معلمی شرافت وزارتخانه است نه وزیر بودن. چندسال مجوز استخدام معلم داده نشد حالا در مقابل دوربین‌ها سخن از کمبود معلم می‌زنید. ما معلم قیمتی انتخاب کردیم اما نه به هر قیمتی!

صحرایی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار معلم جدید وارد شهر تهران شده است، افزود: بیایند بگویند در آن هشت سال خسران آفرین در کدام سال، معلم به شهر تهران دادند. این در حالی است که تهران به ۱۰ هزار معلم دیگر نیاز دارد.

وی ادامه داد: افتخار کردیم که جز در یک فرایند علمی سنجیده شده کسی را وارد آموزش و پرورش نکردیم و امانت معلمی را به دوش هر کسی نمی‌گذاریم و به فرزندان این کشور خیانت نخواهیم کرد. معلم فراتر از عالم بودن است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان زیادی در دانشگاه‌های کشور حضور دارند اما معلم بودن چیز دیگری است، افزود: این مسؤولیت را امانت بزرگ می‌دانیم و اجازه نمی‌دهیم هر کسی این امانت را برعهده بگیرد.

وی اضافه کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم بگویید به مردم که چه کسانی روند جذب معلم را مختل کردند و حالا صحبت از نبود معلم می‌کنند. به مردم بگویید چه کسانی این خسارت را وارد کردند؛ منظور من از آن مجالسی که در آن بر علیه معلمان صحبت می‌کنند، مجلس شورای اسلامی نیست. حرف‌های مرا تقطیع نکنید.

صحرایی ادامه داد: به کودکانمان بیاموزید که به دنبال حقیقت و کشف آن باشند. به کودکان بیاموزید که انقلاب و در صدر آن رهبر معظم انقلاب، دغدغه‌ای جز شکوفایی توانمندی و استعدادهای آنها ندارد.

وی خطاب به نو معلمان گفت: مأموریت تربیت نسل انقلابی ـ اسلامی را می‌خواهیم؛ همان چیزی که در سند به عنوان انسان در تراز اسلامی گفته می‌شود، اجرا شدن این سند زانوی قوی شدن ایران ماست؛ بذر عشق به ایران و نفرت از ظالمین جهانی را در دل‌ها بنشانید.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا