ایرانجهان

چرا آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند؟

چرا آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند؟

این روزها اگرچه مردم بسیاری از کشورهای دنیا از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خشمگین هستند ولی آمریکا برخلاف ادعاهای دروغینی که همواره برای حمایت از حقوق بشر دارد همچنان با قدرت از جنایات صهیونیست‌ها حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، آمریکا از کشورهایی است که طی سال های گذشته همواره از جنایات صهیونیست ها حمایت کرده و رژیم صهیونیستی به واسطه همین حمایت های غرب و آمریکا به جنایات وحشیانه خود طی این سالها ادامه داده است تا اینکه ادامه این جنایات موجب شد تا نیروهای مقاومت با انجام عملیات مقتدرانه « طوفات الاقصی» پاسخ قاطعی و شکست سنگین و البته غیرقابل ترمیمی را به صهیونیست‌ها تحمیل کنند.

رژیم صهیونیستی چرا بیمارستان غزه را بمباران کرد؟

بعد از عملیات طوفان الاقصی که پاسخی بود به جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در فلسطین، این رژیم و حامیانش تلاش‌های گسترده‌ای را برای مظلوم نمایی انجام دادند اما خیلی زود با جنایاتی که در غزه انجام دادند و بعد از انتشار تصاویر این جنایات، به خصوص انتشار تصاویر دلخراش شهدای بیمارستان المعمدانی غزه؛ چهره واقعی رژیم صهیونیستی برای مردم دنیا مشخص شد. همین هم موضوع هم موجب شد تا در سرتاسر دنیا آزادیخواهان و مردم به خیابان آمده و یکصدا انزجار خود را از رژیم صهیونیستی فریاد زدند.

اگرچه فاجعه هولناک بیمارستان المعمدانی و تصاویر دردناکی که بعد از این فاجعه منتشر شد و خشم مردم جهان نسبت به این جنایت موجب شد تا برخی دولت‌های غربی در حمایت خود از رژیم صهیونیستی محتاط تر عمل کنند، اما آمریکا همچنان با قدرت به حمایت خود از جنایات رژیم صهیونیستی ادامه داده و حتی دیدیم ساعاتی بعد از بمباران بیمارستان و کشتار مجروحان و مردمی که به این بیمارستان پناه برده بودند، رئیس جمهور آمریکا وارد سرزمین‌های اشغالی شد تا بگوید با همه اینها حامی صددرصدی صهیونیست‌هاست.

آمریکا تنها پس از چند ساعت از آغاز حملات رژیم صهیونسیتی به غزه ۲ ناو جنگی خود را برای حمایت از رژیم صهیونسیتی و کشتار مردم بی دفاع غزه راهی دریای مدیترانه کرد، از طرفی هم ارسال محموله های بزرگ تجهیزات جنگی برای اسراییل را آغاز کرد.

مدتی بعد هم دیدیم که مقامات ارشد دولت آمریکا یکی پس از دیگری به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند تا ۴ برای کشتار بیشتر مردم فلسطین دلگرمی دهند و در نهایت دیدیم که رییس جمهور آمریکا خودش شخصا به اسراییل رفت.

امروز با توجه به حمایت‌های تمام قد آمریکا و غرب از رژیم صهیونسیتی، این رژیم به خودش جرات داده در غزه دست به هر جنایتی در غزه بزند

با این حال کارشناسان بسیاری معتقدند در صورت ادامه جنایات رژیم صهیونسیتی حمایت‌های آمریکا تنها مرگ صهیونسیت‌ها را سرعت بیشتری می‌دهد و قطعا اگر صبر مسلمانان و نیروهای جبهه مقاومت لب‌ریز شود نابودی رژیم صهیونسیتی قطعی خواهد بود.

حمایت آمریکا از اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین دلایل مختلفی دارد که به اعتقاد کارشناسان مهم ترین دلایل آن این است که اولا آمریکا نمی خواهد پایگاه اصلی و رژیمی که برایشان نقش سگ نگهبان در منطقه را بازی می کند را از دست بدهند برای همین هم است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در سفر خود به سرزمین‌های اشغالی ضمن تاکید مجدد بر ادامه حمایت واشنگتن از رژیم‌صهیونیستی می گوید که اگر در اینجا اسرائیل وجود نداشت باز هم برای تشکیل آن اقدام می‌کردیم.

چراغ سبز آمریکا به صهیونیستها برای بمباران بیمارستان

یکی دیگر از دلایل حمایت صهونیست‌ها هم می تواند این باشد که آمریکا برای پیشبرد طرح شوم و مشترک خود با صهیونیستها ( همان طرحی که اخیرا از سوی مقامات حماس افشا شد) نیاز می بینند که به شکل وحشیانه تری از گذشته دست به کشتار مردم فلسطین بزنند و برای همین هم دیدیم که علیرغم وعده ای که صهیونیست‌ها به صلیب سرخ داده بودند، بیمارستان المعمرانی در غزه را هدف قرار دادند.

طرح مشترک آمریکا و صهیونیست‌ها برای مردم غزه چیست؟

اسرائیل، آمریکا و غرب پس از اشغال سرزمین فلسطینیان همواره در تلاش بودند تا سرزمین‌های بیشتری از فلسطین را غصب کنند برای همین هم می بینیم برای غصب غزه و کرانه باختری به صورت دائمی این شهر را در محاصره کرده و ورود و خروج مردم غزه را کنترل می کنند و هر از گاهی هم با حملاتی وحشیانه تعدادی از مردم فلسطین ساکن در این مناطق را به شهادت می رسانند.

به نظر می رسد آمریکا و اسرائیل با شرایطی که این روزها و بعد از حملات هوایی و توپخانه ای به غزه ایجاد شده، به نتیجه رسیده اند فرصت برای غصب مناطق دیگری از سرزمین‌های فلسطینیان فراهم شده و برای همین طی طرحی مشترک برای تخلیه غزه و کرانه باختری تلاش می کنند. براساس آنچه یکی از مقامات ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» افشا کرده اند آمریکا و اسرائیل در این طرح شوم تلاش دارند مردم غزه از خاک به مصر و ساکنان کرانه باختری هم به اردن بروند تا به این شکل به هدفی که سالها در دست آوردن آن ناکام بودند، برسند.

این مقام ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره جزئیات طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی به شبکه «الجزیره» گفته بود که «طرح آمریکا و اشغالگران اسرائیلی شامل کوچ اجباری نیمی از مردم غزه به مصر است». این مقام حماس همچنین گفته که: «نابود کردن حماس و خلع‌سلاح کردن این گروه بخشی از این طرح مشترک است و بایدن هم آمده مصر را تحت فشار قرار دهد تا این کشور طرح کوچ اجباری مردم غزه به سیناء را بپذیرد». این مقام حماس همچنین تاکید کرده بود که «بایدن به مصر پیشنهاد تسویه بدهی‌های قاهره به ازای موافقت با کوچ فلسطینیان را خواهد داد. ریاست‌ جمهوری مصر طرح کوچاندن فلسطینیان را نمی‌پذیرد و آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند».

مردم فلسطین سرزمین خود را رها نخواهند کرد

اگرچه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای پیشبرد طرح خود دست به هر جنایتی می زنند و حتی به کودکان و مجروحان بیمارستان هم رحم نمی‌کنند ولی مردم فلسطین سالهاست که با مقاومت در برابر جنایات صهیونیست‌ها نشان داده اند که تا پای جان برای حفظ خانه خود ایستاده اند و به هیچ شکلی حاضر به ترک خانه خود نیستند، برای همین هم اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش حماس شب گذشته ضمن اشاره به طرح شوم آمریکایی – اسرائیلی، تأکید کرد که ملت فلسطین به سرزمین خود پایبند است و با کوچ اجباری و وطن جایگزین نیز مخالف است.

آمریکا نیاز دارد کشتار مردم غزه ادامه پیدا کند

یکی از مسایلی که در این ماجرا قابل توجه است این است که بار دیگر چهره واقعی آمریکا به خوبی مشخص شد. آمریکایی ها که همواره ادعای دفاع از حقوق بشر را داشته اند و با تکیه بر این ادعای دروغ به کشورهای مستقل فشار وارد کرده اند، در ماجرای کشتار کودکان، زنان و مردان فلسطینی توسط رژیم جعلی اسرائیل، به جای دفاع از حقوق انسان‌های بی دفاعی که هر روز به خاک و خون کشیده می شوند از قاتلان و جنایتکاران دفاع می کند!

در همین راستا هم می بینیم آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای که خواستار ایجاد آتش‌بس برای رساندن کمک‌های انسانی به داخل غزه است را وتو می‌کند! البته اقدام آمریکا در جلوگیری از قطعنامه‌هایی که آن را به نفع رژیم صهیونیستی نمی‌داند سابقه‌ای طولانی دارد و چند روز پیش از این هم آمریکا با اقدام دیگر در سازمان ملل اجازه توقف کشتار مردم فلسطین را نداد.

انتهای پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا