اجتماعی

با گذرنامه زیارتی به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

با گذرنامه زیارتی به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

گذرنامه زیارتی برای سفر به چندین کشور طراحی شده اما اینکه در حال حاضر برای سفر به کدام کشورها قابلیت اجرایی دارد، موضوعی است که رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیح می‌دهد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا سردار علی ذوالقدری در خصوص آخرین وضعیت صدور گذرنامه زیارتی گفت: صدور گذرنامه زیارتی از اول محرم سال جاری شروع شده و تاکنون ۹۷۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان این مطلب که در ایام اربعین یعنی از اول محرم تا روز اربعین ۹۳۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی صادر شده که اکثر متقاضیان آن به کربلا مشرف شده‌اند تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که زائران اربعین حسینی در سال آینده نیز با همین گذرنامه به سفر کربلا مشرف شوند.

سردار ذوالقدری با بیان این مطلب که اعتبار گذرنامه زیارتی ۵ ساله است اعلام کرد: گذرنامه زیارتی به گونه‌ای طراحی شده که دارندگان آن برای سفر به کشورهای زیارتی اعم از سوریه و عربستان نیز بتوانند با آن تردد کنند اما نیاز به توافق با مقامات آن کشورها را داریم؛ همچنین در بحث عمره و تمتع نیز امیدواریم بتوانیم در آینده با دولت سعودی مذاکراتی در این زمینه داشته باشیم.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا با بیان این مطلب که هزینه درخواست و صدور گذرنامه زیارتی کماکان ۵۰ هزار تومان است خاطرنشان کرد: گذرنامه زیارتی دارای ۱۲ صفحه است که هر صفحه منقش به تصاویری از خانه خدا، حرم نبوی و حرم‌های امام علی(ع)، امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت زینب(س)، امام رضا(ع)،حضرت معصومه(س) و بین الحرمین است.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا