اجتماعی

اجرای طرح زوج و فرد از فردا تا پنجشنبه

اجرای طرح زوج و فرد از فردا تا پنجشنبه

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ می‌گوید با تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، از فردا تا آخر هفته در پایتخت طرح زوج و فرد اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور پایتخت امشب ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ در برنامه تلویزیونی «تهران ۲۰» گفت: از فردا تا روز پنج‌شنبه تردد خودروها بر اساس زوج و فرد در محدوده طرح آلودگی هوا نیز اجرا خواهد شد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در خصوص این خبر گفت: در این چهار روز و تا آخر هفته در محدوده طرح زوج و فرد تردد فقط بر اساس رقم آخر پلاک خودروها خواهد بود.

وی افزود: بر اساس مصوبات کمیته آلودگی هوای شهر تهران، فردا یکشنبه تنها خودروهایی می‌توانند در این محدوده تردد کنند که پلاک آنها فرد و روز دوشنبه خودروهای با پلاک زوج حق تردد خواهند داشت و همین طور تا پایان روز چهارشنبه این طرح اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با تقویت و استقرار بیشتر تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در محدوده‌های اعلامی، این طرح به صورت جدی اجرا و با خودروهای متخلف برخورد خواهد شد.

وی اعلام کرد: تا به امروز ۶ هزار خودرو که برگه معاینه فنی داشته ولی دودزا بوده و هوا را آلوده کرده‌اند معاینه فنی آنها ابطال و مجدد جهت اخذ معاینه فنی به مراکز مربوطه اعزام شدند که از فردا نیز مجدد و در ادامه، اگر خودرویی دارای برگه معاینه فنی باشد ولی با رؤیت همکاران بنده ملاحظه شود که دودزا بوده یا هوا را آلوده می کند با این خودروها نیز برخورد قانونی لازم صورت می پذیرد.

سرهنگ موسوی پور گفت : امروز در کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران همچنین طرح ممنوعیت و محدودیت ورود کامیون‌ها به شهر تهران نیز مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی برای آن در نظر گرفته شد که متعاقبا اعلام می‌شود.

وی بیان داشت: اجرای این طرح از درب منازل نیست و فقط در محدوده طرح زوج و فرد سابق و یا همان طرح آلودگی هوای کنونی اجرا خواهد شد و تا پنج شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: راکبین و دارندگان موتورسیکلت‌ها هم در نظر داشته باشند که اگر وسیله آنان نیز دودزا باشد با آنها نیز طبق قانون برخورد و از تردد آنها جلوگیری خواهد شد.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا