اصفهان

واکنش میراث فرهنگی به احداث گذر کمرزرین در بافت تاریخی اصفهان

واکنش میراث فرهنگی به احداث گذر کمرزرین در بافت تاریخی اصفهان

اصفهان- سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از امکان ادامه عملیات احداث گذر کمر زرین در بافت تاریخی اصفهان با نظر کارشناسان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، حمیدرضا محققیان اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های قبلی شهرداری منطقه سه اصفهان با این اداره‌کل مقررشده بود احداث گذر کمر زرین اصفهان در قلب بافت تاریخی این شهر و در جنب مجموعه جهانی مسجد جامع عتیق به‌صورت محدود و با نظر این اداره‌کل انجام شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به بازدید کارشناسان این اداره‌کل، قرار بود تا با کف سازی مناسب صرفاً کف این گذر با میدان امام علی (ع) هماهنگ شود و تأسیسات به‌صورت محدود از این گذر عبور کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ادامه احداث این گذر با نظر این اداره‌کل امکان‌پذیر است، معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با مسئولان معاونت فنی شهرداری منطقه سه هماهنگی‌های لازم را در خصوص مشخص شدن دامنه فعالیت شهرداری و به‌ویژه انجام اقدامات لازم توسط کارشناسان باستان‌شناسی اداره‌کل انجام داده و پس‌ازآن این عملیات ادامه می‌یابد./خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا