ایرانجهان

سخنگوی وزارت دفاع: صهیونیست‌ها منتظر تاوان جنایت‌‌شان در شهادت سردار موسوی باشند

سخنگوی وزارت دفاع: صهیونیست‌ها منتظر تاوان جنایت‌‌شان در شهادت سردار موسوی باشند

سردار طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع در نشست خبری گفت: به طور حتم این جنایت مستحق مجازات است و صهیونیستها باید در انتظار تاوان عملیات اخیر خودشان باشند و انتظار پرداخت تاوان این عملیات این رژیم و عناصر آن را زجرکش خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، سردار رضا طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه، ۵ دی‌ماه) در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت:عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن یکی از مستشاران ایرانی در سوریه شهید سید رضی موسوی را خدمت ملت ایران، خانواده و هم‌رزمان ایشان تبریک تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: شهادت مستشار ایرانی سردار سیدرضا موسوی نشان دهنده خصلت تروریستی و نقض آشکار حاکمیت کشور سوریه و همچنین ایجاد ناامنی و تلاش برای جنگ افروزی‌های رژیم صهیونیستی است. به طور حتم این جنایت مستحق مجازات است و عاملان این جنایت باید در انتظار تاوان عملیات اخیر خودشان باشند و انتظار پرداخت تاوان این عملیات این رژیم و عناصر آن را زجرکش خواهد کرد.

سردار طلایی‌نیک با بیان اینکه در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار دارم، تصریح کرد: در آستانه شهادت شهید سلیمانی هستیم؛ در این سال‌ها، الگوی مقاومت در منطقه و جهان رشد کرد و برخلاف خواست استکبار جهانی، جبهه مقاومت رشد بیشتری داشته و تفکر و مکتب حاج قاسم سلیمانی زنده است و شهادت شهید سلیمانی، موفقیتی برای آن‌ها نداشت.

سخنگوی وزارت دفاع ضمن گرامی‌داشت حماسه ۹ دی گفت: مردم ما نشان داده‌اند در نا امنی‌هایی که بیگانگان با مداخله در امور ایران دنبال می‌کنند، همواره هوشمند برخورد کرده و دشمنان نمی‌توانند از این فتنه‌ها و توطئه‌ها، به دستاورد برسند.

سردار طلایی‌نیک، جنگ غزه را مهم‌ترین مساله جهان دانست و تاکید کرد: ناکامی رژیم صهیونیستی برای همگان آشکار شده و طوفان‌الاقصی که نتیجه ده‌ها سال جنایات رژیم صهیونیستی بود، پیروز بوده و صهیونیست‌ها قادر به جبران این جنایات نیستند.

وی ادامه داد: ما حول موضوع غزه شاهد دو جبهه هستیم؛ جبهه مظلومیت و مقاومت که حامی مردم مظلوم غزه است و در مقابل، جبهه جنایت که حامی رژیم صهیونیستی است. اما، این روند، روند فروپاشی و شکست‌های بزرگ برای صهیونیست‌هاست که آمریکا نیز شریک این شکست‌ها و جنایات است.

سردار طلایی‌نیک در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که فریب‌کاری و خوی وحشیانه آمریکا برای جهانیان آشکار شده است.

سخنگوی وزارت دفاع در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه به عملکرد وزارت دفاع طی ماه‌های اخیر اشاره و عنوان کرد: پشتیبانی از نیروهای مسلح و تحقیق و توسعه فناوری‌های دفاعی، تولید تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح، دیپلماسی دفاعی و خدمات به بازنشستگان نیروهای مسلح، از جمله وظایف وزارت دفاع است.

وی افزود: اقدامات وزارت دفاع طی ۹ ماه گذشته بیش از یک‌هزار پروژه تحقیقاتی در حال انجام است و ما هر ماه، شاهد چندین رونمایی در حوزه‌های مختلف هستیم. البته فقط برخی از آن‌ها رسانه‌ای می‌شوند.

سردار طلایی‌نیک با اشاره به نمایشگاه صنعت دفاعی که در ایام گرامیداشت صنعت دفاعی در مردادماه امسال برگزار شد، گفت: در آن نمایشگاه، برخی از توانمندی‌های وزارت دفاع در حوزه‌های مختلف به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر شاهد الحاق ناوشکن دیلمان، جت یاسین، پهپاد کرار هواپایه مجهز به موشک مجید، انواع پهپادهای دریایی و انواع موشک‌های کروز نیز بودیم.

سخنگوی وزارت دفاع در ادامه با بیان اینکه تا پایان آذرماه شاهد رشد ۳۱ درصدی تولیدات محصولات دفاعی بودیم، تصریح کرد: تحویل انواع موشک‌های کروز و بالستیک و انواع پهپادها و سامانه‌های پدافندی، از جمله این تولیدات بود و صادرات محصولات رشد بیش از ۵۰ درصدی را داشته است.

وی ادامه داد: از فناوری‌های دفاعی در بیش از ۲ هزار محصول استفاده می‌شود و این توانمندی در اختیار بخش‌های خصوصی قرار می‌گیرد؛ اولین کپسول زیستی که چندی پیش رونمایی شد، از این جمله بود.

سردار طلایی‌نیک در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارت دفاع در حوزه صنعت فضایی تصریح کرد: در آینده نزدیک شاهد پرتاب‌های دیگری در حوزه ماهواره‌برها خواهیم بود. همچنین، وزارت دفاع بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از تحقیقات را با همکاری بالغ بر ۸ هزار شرکت خصوصی دانش‌بنیان انجام داده است. البته این همکاری در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم در محصولات، افزایش قیمت نداشته باشیم؛ به عنوان مثال، در محصولات شرکت توان، مانند باطری خودرو، افزایش قیمت نداشته‌ایم.

پس از سخنان سخنگوی وزارت دفاع، خبرنگاران سوالات خود را از سردار طلایی‌نیک مطرح کردند.

سردار طلایی‌نیک در نخستین سوال در پاسخ به سوالی درخصوص موتور توربوفن جهش 700 اظهار کرد: موتورهای توربوفن در انواع پرنده‌ها، پهپادها و هم هواپیماهای مختلف کاربرد دارد. برخی از این موتورها در دست طراحی و برخی در دست ساخت است.

سخنگوی وزارت دفاع در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره تجهیز یگان‌های مرزی فراجا گفت: یک کارگروه مشترک بین وزارت دفاع و فراجا برای پشتیبانی بهتر از یگان‌های مرزی تشکیل شده ‌و در حال کار است. ما همکاری‌های نزدیکی را با فراجا انجام داده‌ایم که بخشی از آن در حوزه استفاده ترکیبی از تجهیزات به قرارداد تبدیل شده و برخی هم در مرحله بررسی است.

وی ادامه داد: ما در وزارت دفاع کار را متناسب با منابع و نیازهای همکاران انتظامی کار را دنبال می‌کنیم و از لحاظ فناوری مشکلی نداریم و متناسب با بار مالی می‌توانیم تجهیزات پیشرفته‌تری در اختیار فراجا قرار دهیم.

سردار طلایی‌نیک با اشاره به الحاق تجهیزات به یگان‌های مرزبانی فراجا طی ماه‌های اخیر تاکید کرد: در حوزه دریایی شناورهای جدیدتر به دریابانی فراجا تحویل شده است.
پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا