ایرانجهان

حیاط دولت | از پوشش فیبر نوری برای 6 میلیون خانوار تا پرداخت عیدی بازنشستگان در اسفندماه

حیاط دولت | از پوشش فیبر نوری برای 6 میلیون خانوار تا پرداخت عیدی بازنشستگان در اسفندماه

جلسه هیات دولت صبح امروز برگزار شد و در حاشیه این جلسه وزرا و مسئولان ارشد دولت پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، جلسه هیات دولت صبح امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن برگزار شد و در حاشیه این جلسه وزرا و مسئولان ارشد دولت پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

وزیر کشور: شهرداری‌ها موظف هستند سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری کنند

احمد وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران درباره جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، گفت: قبلا دستورات این امر صادر شده است، شهرداری‌ها موظف هستند سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری کنند و برابر دستور‌العمل اعمال کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره احداث دیوار مرزی ایران و افغانستان، اظهار کرد: این کار در قالب احداث دیوار نیست بلکه موضوع انسداد مرزی بین ایران و افغانستان طبق برنامه در این منطقه در حال دنبال شدن است.

وزیر ارشاد: سیمرغ مردمی از سال آینده به جشنواره فیلم فجر بازمی‌گردد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در پاسخ به سوالی درباره نارضایتی خانواده‌های شخصیت‌های حقیقی فیلم سینمایی بی‌بدن، گفت: این موضوع مربوط به مسائل حقوقی بوده و ما درگیر این مسائل نیستیم، ان‌شاءالله مردم از دیدن این فیلم لذت ببرند.

وی افزود: بودجه جشنواره فیلم فجر عمدتا از طریق حامیان مالی تامین می‌شود و مبلغ آن در پایان جشنواره اعلام خواهد شد‌.

ضرغامی: امسال بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین نمایشگاه گردشگری در ایران برگزار می‌شود

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در حاشیه هیأت دولت، درباره برگزاری نمایشگاه گردشگری امسال، گفت: نمایشگاه امسال بزرگ‌ترین و متنوع ترین نمایشگاه گردشگری در طول تاریخ ایران است.

وی افزود: یکی از بخش‌های مهم این نمایشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان است.

سخنگوی دولت: حساب واحد خزانه نهایی شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم در جمع خبرنگاران، ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد، با موفقیت به مرحله فینال راه پیدا کرده و به قهرمانی برسند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در جلسه امروز هیات دولت گزارش ویژه خزانه داری کل کشور ارائه شد، اظهار داشت: با همکاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، حساب واحد خزانه نهایی شد و هم زیرساخت های پرداخت به ذی نفع نهایی کامل شد، امروز از این زیر ساخت نهایی رونمایی شد.رئیس جمهور تاکید کردند باید از این زیر ساخت ها و ظرفیت قانونی برای ارتقای شفافیت، نظارت پذیری،جلوگیری از خلق پول و نقدینگی بهره برداری شود.

وی عنوان کرد: پایان این هفته و روز یکشنبه به مناسبت ۲۲ بهمن، اعضای هیأت دولت سفرهایی را به سراسر کشور خواهند داشت پروژه‌های زیادی را به صورت حضوری افتتاح می کنند و طرح هایی نیز از سوی رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح خواهد شد.

دهقان: به ازای هر کرسی مجلس ۴۸ نفر تأیید صلاحیت شدند

محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور هم گفت: کسانی که صلاحیت ندارند، شورای نگهبان نمی‌تواند آنها را تایید کند.

معاون حقوقی رییس جمهور افزود: شورای نگهبان کسانی را که صلاحیت داشتند تایید کرده است و اکنون به ازای هر کرسی مجلس ۴۸ نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

دهقان بیان کرد: اکنون سلایق مختلف در انتخابات وجود دارد. باید خوشبین بود همه کسانی که این نظام و انقلاب را قبول دارند باید کمک کنند که انتخابات پرشوری داشته باشیم.

اسلامی: تعاملات با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برقرار و روبه پیشرفت است

محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی هم در جمع خبرنگاران گفت: تعاملات با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برقرار است. معاون آقای گروسی در هفته‌های قبل در تهران بود و مذاکراتی با آقای کمالوندی داشت. همچنین؛ با بنده هم دیدار داشت.

وی افزود: هماهنگی‌ها رو به پیشرفت است و امیدوار هستیم همین رویه تداوم داشته باشد تا بتوانیم فضایی را که دشمنان برای صنعت هسته‌ای ایجاد می‌کنند، بشکنیم و اجازه ندهیم بیش از این در کارمان اخلال به وجود بیاورند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پیش‌بینی بازی امروز ایران و قطر هم گفت: اگر بچه‌های تیم ملی با رعایت اصول تکنیک و تاکتیک و دستورهای سرمربی تیم عمل کنند و همانطور که با ژاپن بازی کردند با قطر، روبرو شوند حتماً در بازی امشب برنده می‌شویم.

اسلامی با اشاره به ساخت دستگاه ایرانیوم توسط متخصصان کشورمان، گفت: انحصار تولید این دستگاه در اختیار آمریکا، انگلیس و آلمان بود اما دانشمندان صنعت هسته‌ای کشورمان طی چهار سال کار پژوهشی طاقت‌فرسا توانستند دستگاه راهبردی ایرانیوم را بسازند. این دستگاه هم در خطوط تولید و فرآیند آزمون صنعت هسته‌ای و هم در پتروشیمی‌ها برای طیف‌سنجی ایزوتوپی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

خزعلی: باید زمینه ورود بانوان به عرصه‌های اجتماعی زمینه را فراهم کنیم

انسیه خزعلی معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور هم در پاسخ به سوالی درباره ورود بانوان به لیست‌های انتخاباتی مجلس، گفت: ما در این خصوص در مسائل شوراها و گروه‌ها و مسائل سیاسی وارد نمی‌شویم.

وی در پاسخ به این سوال که تحلیل شما در این خصوص چیست، اظهار کرد: طبیعتا باید برای ورود بانوان به صحنه‌های اجتماعی زمینه‌ها را فراهم کنیم، در این ایام یاد حضرت امام (ره) را باید گرامی بداریم زیرا ایشان این زمینه را برای بانوان ایجاد کردند و گروه‌ها نیز باید این امر را به صورت ویژه لحاظ کنند.

وزیر ارتباطات: پوشش فیبر نوری ما از 6 میلیون خانوار عبور کرد

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه ۱۸ بهمن) در حاشیه هیأن دولت، گفت: روز گذشته پوشش فیبر نوری ما از ۶ میلیون خانوار گذشت، اکنون تقریبا در ۲۰۰ شهر این خانوارها تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و اگر درخواست دهند ما ظرف یک‌ماه این سرویس پرسرعت و باکیفیت را برای آن‌ها فراهم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه روز گذشته نیز در شهرهای میبد، بافق، یزد و حمیدیا پوشش فیبر نوری را افتتاح کردیم، گفت: سرعت اینترنتی که برای مردم عزیزمان در محل کار و منزل آن‌ها در نظر گرفتیم حدود هزار مگا بیت بر ثانیه یعنی حدود صدبرابر سرعت فعلی است.

لطیفی: تعطیلی شنبه هفته آینده بعید است

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شنبه ۲۱ بهمن ماه تعطیل است یا خیر؟ اظهار داشت: درباره تعطیلی روز شنبه هفته آینده که بین روزهای تعطیل جمعه ۲۰ و یکشنبه ۲۲ بهمن قرار دارد، باید هیأت وزیران تصمیم بگیرد.

وی اضافه کرد: در این باره هنوز بحثی مطرح نشده است.

خبر خوش خاندوزی برای پیمانکاران طرح‌های عمرانی

سید احسان خاندوزی هم در حاشیه جلسه هیأت دولت ابراز امیدواری کرد نتیجه دیدار تیم‌های ملی کشورمان با قطر پیروزی تیم ملی ایران باشد و دل ملت با این نتیجه شاد شود.

خاندوزی با اشاره به اشکالاتی که نسبت به پرداخت مطالبات پیمانکاران طرح‌های عمرانی وجود داشته اظهار داشت: پیش از این طلب پیمانکاران طرح های عمرانی کشور با سختی تامین مالی می شد و در حساب دستگاه های اجرایی کشور با رسوب پول مواجه بودیم و پیمکانکاران و تولیدکنندگان طرح های عمرانی نمی‌توانستند منابع خودشان را وصول کنند.

وزیر اقتصاد افزود: برای اینکه رسوب پول در دستگاه های دولتی صفر شود، بنا داریم برای اولین بار با دستور رئیس جمهور از بهمن ماه نظام پرداخت اعتباری به ذینفع نهایی را برای تمام پرداخت های بودجه ای دولت انجام دهیم.

خاندوزی این تصمیم را کار مشترک خزانه داری کل کشور و بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: بعد از این بدون حتی یک روز تأخیر به محض تأیید و نهایی شدن صورت وضعیت ها و به محض اینکه سازمان برنامه برای پروژه های عمرانی تخصیص صادر کند، در همان روز و در کمتر از چند ثانیه مطالبات پیمانکاران طرح های عمرانی کشور به طور مستقیم به حساب خود پیمانکاران واریز خواهد شد.

وی همچنین درمورد انتشار فهرست کالاهای صهیونیستی تصریح کرد: معاون اقتصادی وزارت خارجه و سازمان توسعه تجارت پیگیر این موضوع هستند اما در مورد برخی از اقلام اختلاف نظر وجود دارد و به محض رفع اختلاف، سازمان توسعه تجارت اطلاع رسانی خواهد کرد.

حسینی: دولت فعلأ برنامه‌ای برای تعطیلی روز شنبه ندارد

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور هم در مورد پیش بینی بازی بین ایران و قطر گفت: امیدواریم دل ملت ایران در آستانه 22 بهمن و در شب مبعث نبی مکرم اسلام شاد شود و نتیجه این بازی ۲ به یک به نفع ایران به پایان برسد. غالب مردم ایران به این بازی و فوتبال علاقه دارند و امیدواریم که همواره شاهد موفقیت‌های ورزشکاران عزیز کشورمان باشیم. من خودم تا سال ۸۲ فوتبالی بودم و چون پایم شکست نتوانستم بازی کنم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد تعطیلی روز شنبه ۲۱ بهمن ماه، گفت: دولت اگر می‌خواست شنبه را تعطیل کند امروز اعلام می‌کرد، البته موضوع تعطیلی شنبه را به خود کارکنان واگذار کرده است تا کسانی که بخواهند از مرخصی استفاده کنند.

وی افزود: فعلا برنامه ای برای تعطیلی روز شنبه نیست ممکن است تصمیم جدیدی اتخاذ شود البته امروز در دولت مطرح شد و تصیمی اتخاذ نشد.

حسینی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر ایران در فینال حضور یابد رئیس جمهور به تماشای این دیدار به قطر خواهد رفت، گفت: رئیس جمهور به ورزشکاران علاقه‌ خاصی دارند و شما شاهد بودید که زمانی که تیم ملی فوتبال در جمع چهار تیم قرار گرفت، بلافاصله با تیم ملی تماس تلفنی گرفتند و نسبت به ورزشکاران ابراز خرسندی کردند، حال باید ببینیم با این هجمه کاری آیا ایشان می‌توانند حضور یابند یا خیر ولی اگر خودشان هم آنجا حضور پیدا نکنند روح ایشان در آن جا حضور دارد.

مرتضوی: عیدی بازنشستگان اوایل اسفند پرداخت می‌شود

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: عیدی و پاداش کارگران در قانون مشخص است و معادل ۲ ماه حقوق دریافتی در اسفند ماه و تا پایان سال پرداخت می‌شود.

وی درباره عیدی بازنشستگان بر اساس مصوبه هیأت وزیران ، بیان کرد: عیدی بازنشستگان برای هر نفر معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، همسر ۷۰۰ و هر فرزند ۳۰۰ هزار تومان است.

وزیر تعاون افزود: تأمین منابع مالی آن انجام شده است اما اول باید حقوق بازنشستگان پرداخت شود و سپس عیدی آن‌ها نیز پرداخت می‌شود که زمان آن اوایل اسفند است.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا