ورزشی

کمک ۳۰۰ هزار دلاری فیفا به استقلال/ راهکار ویژه کنفدراسیون برای برگشت استقلال به لیگ قهرمانان آسیا

به نظر می‌رسد یکی از مشکلات بزرگ استقلال برای برگشتن به لیگ قهرمانان آسیا حداکثر طی ۴ روز آینده حل خواهد شد.

پس از اینکه باشگاه سانتا کلارای پرتغال رسماً از استقلال شکایت کرد و گفت طرف ایرانی هنوز از بابت جذب محمد محبی به عنوان بازیکن قرضی در لیگ بیست و دوم حرفه‌ای با آنها تسویه حساب نکرده، کار به کمیته انضباطی فیفا کشیده شد و استقلال محکوم به پرداخت مابقی مطالبات بر اساس رای این کمیته گردید. در همان زمان با صراحت اعلام شد اگر این پرونده بسته نشود استقلال مجوز حرفه‌ای نخواهد گرفت و حالا به نظر می‌رسد پرونده در حال بسته شدن است مگر اینکه طی روزهای آینده اتفاقات عجیب و غریبی رخ بدهد.

کمک ویژه فیفا

استقلالی‌ها به دنبال آن بودند تا از طریق پول‌های بلوکه شده خودشان در فیفا مشکلات طلبکاران خارجی را حل کنند. البته استقلال در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم مطالبات بلوکه شده دارد که به خاطر بحث تحریم‌ها نتوانسته آنها را تحویل بگیرد ولی رداخت این پول‌ها از طریق کنفدراسیون‌های قاره‌ها به باشگاه‌های طلبکار دشواری بسیار بیشتری دارد به همین خاطر استقلالی‌ها سراغ مطالبات خودشان از فیفا رفتند. استقلالی ها پس از تسویه حساب با دستیاران ریکاردو ساپینتو، همچنان ۳۰۰ هزار دلار پول نزد خزانه فدراسیون جهانی فوتبال داشتند و با مذاکراتشان توانستند آنها را متقاعد کنند که این رقم را به حساب باشگاه سانتا کلارا بریزند. با توجه به اینکه فیفا و باشگاه مذکور مشکلی از بابت نقل و انتقال پول ندارند، عملاً داستان تا حد زیادی رتفع شده و رقم مورد نظر تا قبل از یازدهم فروردین به حساب سانتا کلارا واریز می‌شود.

کمک کنفدراسیون فوتبال آسیا

اما حتی اگر چنین اتفاقی رخ بدهد باز هم استقلال به طور کامل با طرف پرتغالی تسویه حساب نکرده و تکلیف مابقی این پول چه خواهد شد؟ اینطور که مدیران باشگاه استقلال می‌گویند، تمام تدابیر اتخاذ شده و مابقی طلب هم که زیر ۲۰۰ هزار دلار محسوب می‌شود تهیه شده است تا به روشی کاملاً قانونی منتقل گردد اما اگر به هر دلیلی چنین اتفاقی رخ ندهد، با کنفدراسیون فوتبال آسیا هماهنگی صورت گرفته شده تا از محل درآمدهای بلوکه شده استقلال، باقیمانده طلب سانتا کلارا را به صورت مستقیم به حساب این باشگاه واریز کرده یا در اختیار فیفا بگذارد که از طریق آنها به پرتغالی‌ها داده شود و این پرونده دردسرساز که چیزی حدود ۱۶ ماه استقلال را درگیر خودش کرده است، بسته شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا