اجتماعی

روایتی از همسفران خورشید در ماه صفر

روایتی از همسفران خورشید در ماه صفر

رئیس جمعیت هلال احمر به تشریح ماموریت‌های مهم این جمعیت در دهه پایانی ماه صفر پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا | پیرحسین کولیوند٬ رئیس جمعیت هلال احمر، در سفر یک روزه خود به مشهد مقدس با اشاره به اینکه این جمعیت سه ماموریت اساسی دارد، گفت: امدادرسانی به زائران پیاده در طرح همسفران خورشید، اولین ماموریت و پشتیبانی و اسکان اضطراری دومین ماموریت جمعیت هلال احمر است که پیش بینی کردیم تا در شرایط اضطرار برای اسکان در موکب‌ها کمک رسانی کنیم؛ سومین محور ماموریتی، طرح قدم به قدم در مسیر بهشت است.

وی درباره طرح ملی همسفران خورشید ادامه داد: این طرح هشتمین سالی است که در طول ۶ مسیر اصلی حرکت زائران پیاده امام رضا (ع) در ۱۱۰ پایگاه برگزار می‌شود که با توجه به میزان تقاضا و تغییر شرایط تا ۱۵۴ پست نیز قابل افزایش می‌باشند.

کولیوند اضافه کرد: پایگاه‌های امداد و نجات ثابت ۳۲ پایگاه، پست های موقت و امدادی چاد و کانکس ۴۳ پست، تیم سیار امداد و نجات خودروی امدادی ۳۲ تیم مرکز، پاسخگویی شعب و ستاد استان ۲۶ مرکز بصورت شبانه روزی فعال هستند.

وی بیان کرد: توان عملیاتی طرح ملی همسفران خورشید در مجموع ۵۷۹ نفر روز، در پست پایگاه تیم های سیار و ستاد شعب شهرستان‌ها و استان در طول این طرح مشغول به فعالیت هستند.

کولیوند با اشاره به حرکت کاروان‌های زائران پیاده گفت: این طرح از ۱۶ شهریور ماه آغاز و تا تاریخ ۲۶ شهریور برابر با اول ربیع‌الاول به مدت ۱۱ روز جهت خدمت رسانی به زائران حرم مطهر رضوی به طول خواهد انجامید.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه از طرح قدم به قدم در مسیر بهشت سخن به میان آورد و بیان داشت: این طرح با همت سازمان جوانان هلال احمر راه اندازی شده است و با مشارکت ۳ هزار و ۵۰۰ جوان هلال‌احمری از سراسر کشور جهت عملیات ویلچر رانی و خدمات‌رسانی به زائران حضرت رضا (ع) در حال اجرا است.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا