ایرانجهان

۱۶ آذر ۱۴۰۲| از حضور پر تعداد مسؤولان در دانشگاه‌ها تا بیان صریح مطالبات دانشجویی

۱۶ آذر ۱۴۰۲| از حضور پر تعداد مسؤولان در دانشگاه‌ها تا بیان صریح مطالبات دانشجویی

16 آذر امسال شاهد حضور پرتعداد مسئولین در دانشگاه‌ها و گفتگوی بی واسطه آن‌ها با دانشجویان بوده ایم، به همین جهت فعالان دانشجویی معتقدند 16 آذر امسال یکی از پرشورترین برنامه‌های برگزار شده در سال های اخیر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، 16 آذر امسال شاهد حضور پرتعداد مسئولین در دانشگاه‌ها و گفتگوی بی واسطه آن‌ها با دانشجویان بوده ایم، به همین جهت فعالان دانشجویی معتقدند 16 آذر امسال یکی از پرشورترین برنامه‌های برگزار شده در سال های اخیر بوده است و این حضور پرشور مسئولین قابل تحسین است که باید در طول سال نیز ادامه دار باشد.

در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین برنامه‌های برگزار شده در روزهای اخیر بپردازیم که در ادامه جزئیات آن آمده است:

رئیسی در جمع دانشجویان: دانشگاه و دانشجو نباید به باشگاه احزاب سیاسی تبدیل شود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ویژه برنامه روز دانشجو به دانشگاه شهید بهشتی رفت. در این دیدار دانشجویان از طیف‌های مختلف فکری به بیان نظراتشان پرداختند و برخی نیز به صراحت از رئیس‌جمهور انتقاد کردند.

رئیسی جمهور با بیان اینکه دانشگاه تحول آفرین است، گفت: دانشگاه و دانشجو نباید به باشگاه احزاب سیاسی و پیاده‌نظام سیاسیون تبدیل شود.

هدیه رئیسی به دانشجویان منتقد

رئیس‌جمهور در نهایت به دانشجویان منتقد انگشتری هدیه داد. علاوه بر آن نیز به یک زوج جوان که در میان جمعیت بودند هم از طرف رئیس‌جمهوری انگشتری هدیه داده شد.

قالیباف در جمع دانشجویان: آرمان‌خواهی همراه با واقع‌بینی کشور را نجات می‌دهد

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در بزرگداشت روز دانشجو به دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات رفت. رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را رسالت تمام شما دانشجویان می‌دانم گفت: آرمان‌خواهی همراه با واقع‌بینی کشور را نجات می‌دهد.

افزایش 12 برابری حقوق سربازان

رئیس مجلس در ادامه مراسم به حقوق سربازان اشاره کرد و بیان کرد: تا سه سال پیش، حقوقی که به سربازان پرداخت می‌شد، آنقدر کم بود که حتی هزینه تردد آنها در دوره مرخصی شأن هم تأمین نمی شد و لذا مجلس تلاش کرد و طی سه سال حقوق سربازان را به بیش از 12 برابر افزایش داد.

جنبش دانشجویی نیاز به تحول دارد

زاکانی شهردار تهران در ویژه برنامه دانشگاه علامه گفت: جنبش دانشجویی جنبه ایجابی و سلبی دارد و هر ۲ جنبه آن برای ادامه حرکت لازم است.

وی افزود: جنبش دانشجویی باید خود را متحول کند چون مسؤولیت های بزرگی دارد و نیاز به بازسازی عمیق دارد تا بتواند ایران قوی را ترسیم کند. باید جنبش دانشجویی به خودش برگردد و مسیر درستی را ترسیم کند. جامعه بدون ترسیم آینده جامعه مرده است.

کشف پرونده فساد چای توسط دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور

بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در دانشگاه امیرکبیر از ساخته شدن و بومی‌سازی ۵ ماهواره مشابه خیام در آینده خبر داد و گفت: دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور در حوزه مبارزه با فساد فعال شده که بدین ترتیب ۲۰‌ پرونده قضایی تشکیل شده و ۶۰ مدیر جابه‌جا شده‌اند، همچنین پرونده فساد چای را نیز دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور کشف کرد.

وی افزود: این دولت بعد از ۱۲ سال شورای عالی فضایی به ریاست رئیس‌جمهور را تشکیل داد.

ثبت ۱۰۶ فیلم در حوزه فیلم فجر سال ۱۴۰۲

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این هفته مهمان ۲ دانشگاه صدا و سیما و صنعتی شریف بود.

اسماعیلی در دانشگاه صداو سیما از ثبت ۱۰۶ فیلم در حوزه فیلم فجر خبر داد و گفت: امروز تمام مدیران در وزارت فرهنگ و ارشاد متولدین دهه ۶۰ هستند که سابقه کاری آنها حضور در جبهه های فرهنگی و مردمی بوده است و با افتخار امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مملو از نفرات انقلابی است.

وزیر ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف گفت: امروز تمام زیر ساخت‌های فرهنگی کشور در اختیار مردم بوده و دلیل رونق نیز همین است، ما در وزارت ارشاد نه به دنبال تصدی‌گری و حذف گروه‌های مردمی و نه به دنبال رهاسازی هستیم.

حمایت جدی دولت سیزدهم از مشاغل خانگی

خزعلی معاون امور زنان رئیس جمهور در دانشگاه علم و صنعت: مشاغل خانگی در دولت سیزدهم رشد بسیار خوبی داشته به‌گونه‌ای که ۸۰ درصد از مجوزهایی که داده شده مربوط به مشاغل خانگی بانوان بوده است، ما از این کسب و کارها در حوزه خانواده حمایت جدی خواهیم داشت.

دستور تحقیق در مورد صهیونیستی بودن مواد اولیه برخی برندهای نوشابه

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در ویژه برنامه ۱۶ آذر دانشگاه تهران در خصوص تحریم کالاهای صهیونیستی، گفت: هرگاه دستگاه‌های اطلاعاتی بگویند که ماده اولیه از رژیم صهیونیستی داریم، حتما با آن برخورد خواهد شد. هرگاه بگویند که ماده اولیه یک کالایی از رژیم‌صهیونیستی تأمین می‌شود، حتما با آنها برخورد خواهد شد؛ ولی فعلا چنین گزارشی نداریم.

وی همچنین در خصوص انتخابات در جمع دانشجویان بیان کرد: باید تلاش کنیم همه طیف‌ها و گروه‌ها پای کار انتخابات بیایند و حضور داشته باشند.

جبلی در دانشگاه تهران: حقوق بشر غربی تنها یک شعار بی‌معنا بوده است

پیمان جبلی رئیس صداوسیما در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران گفت: ما باید گفتمان سازی و تجهیز جامعه به عقل و استدلال را ایجاد کنیم تا همه بدانند، حقوق بشر غربی تنها یک شعار بی‌معنا بوده است.

وی در خصوص همکاری صداوسیما با چهره‌های شاخص، بیان کرد: برخی از این چهره‌ها به دلایل مختلفی، خودشان حاضر به همکاری با صدا و سیما نشدند درحالی‌که سازمان همچنان پذیرای این چهره‌ها برای همکاری بوده و هیچگاه درب را به روی آ‌ن‌ها نبسته است.

حضور در جمع دانشجویان با هدف پاسخ به سوالات و شبهات آنها

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که چرا مسئولان تنها در روز دانشجو و انتخابات به یاد دانشجو می افتند، گفت: حضور در جمع دانشجویان و بازکردن گره‌های ذهنی و پاسخ به سوالات و شبهاتی را که با آن مواجه هستند، جزئی از وظایف و تکالیف خود می‌دانیم و ضرورت دارد همگان با چنین رویکردی با جوانان و دانشجویان گفت‌وگو کنند.

شکست رژیم صهیونیستی در سه راهبرد اصلی خود

کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در دانشگاه تهران: رژیم صهیونیستی در سه راهبرد اصلی خود یعنی نابودی حماس و توان نظامی آن، کنترل نوار غزه و آزادسازی زندانیان خود از طریق جنگ شکست خورد.

وی افزود: برای تاثیرگذاری بیشتر اقدام‌های خود علیه رژیم صهیونیستی، نیازمند هماهنگی میان کشورهای اسلامی هستیم.

تشکیل کارگروه‌هایی برای ارتباط نمایندگان مجلس با دادگستری‌ها

امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری نیز در جمع دانشجویان دانشگاه علوم قضایی گفت: در وزارت دادگستری ارتباط قوه‌قضائیه و دولت را ساماندهی کرده‌ایم و با امضای تفاهم‌نامه‌ای با قوه‌قضائیه کارگروه‌هایی را تشکیل دادیم تا نمایندگان به راحتی بتوانند با دادگستری‌ها در ارتباط باشند، نتیجه هماهنگی قوا کارآمدی بالای دستگاه‌ها است.

بنیاد ملی نخبگان نهادی وابسته به نخبگان باشد

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس‌جمهور در دانشگاه تربیت مدرس گفت: بنیاد ملی نخبگان نیازمند تغییر نگاه بنیادی است، این بنیاد به‌جای چسبیدن به دولت برای خدمات‌رسانی به یک صنف، باید نهادی باشد که به نخبگان چسبیده و با طراحی راهکارها، سامانه‌ها و سیستم‌ها راهکار حل مسأله به حاکمیت ارائه دهد.

محصولات رادیوداروی ایران با محصولات تراز اول جهان هم‌سطح است

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز به مناسبت رو دانشجو، با جمعی از دانشجویان، دبیران انجمن‌های علمی دانشجویان دانشگاه تهران و دبیران کل اتحادیه‌های انجمن‌های علمی در این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسلامی با بیان اینکه محصولات رادیوداروی ایران هم اکنون با محصولات تراز اول جهان هم سطح بوده و از نظر کیفیت قابل رقابت است، گفت: در این مسیر برای ما مهم بود که بتوانیم زنجیره کامل را در چرخه صنعت هسته‌ای از جمله سوخت در اختیار داشته باشیم.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا