ایرانجهان

رئیس انرژی اتمی: بیش از هزار رساله دکتری و کارشناسی ارشد را پشتیبانی می کنیم

رئیس انرژی اتمی: بیش از هزار رساله دکتری و کارشناسی ارشد را پشتیبانی می کنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست با دانشجویان با بیان اینکه بیش از هزار رساله دکتری و کارشناسی ارشد را پشتیبانی می کنیم، گفت: ما ۱۰۰ نفر را در سازمان انرژی اتمی بورسیه کردیم.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست با دانشجویان دانشگاه شاهد با اشاره به تلاش دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای کشور گفت: آنها از هر روشی استفاده کردند از تحریم و خرابکاری گرفته تا ترور، تا جلوی پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور را بگیرند.

وی با بیان اینکه بیش از 22 سال است که پرونده هسته‌ای ما باز شده و مذاکرات فراوانی هم صورت گرفته که حاصل آن سند برجام شد، افزود: بعد از خروج ترامپ از برجام و حسن نیت ایران در عمل به تعهدات خود، دولتمردان جدید آمریکا تلاش کردند به برجام بازگردند و مذاکراتی را شروع کردند و هم در این دولت و هم در دولت قبل مذاکراتی صورت گرفت که البته از سال گذشته تاکنون با شیوه متفاوتی پیگیری شده است.

اسلامی ادامه داد: آنها از راه‌های مختلفی رفتند تا جلوی کار ما را بگیرند، چند تا مکان را از آژانس گفتند بازدید داشته باشیم، که البته این مکان‌ها اصلا اتمی و سایت هسته‌ای و برای سازمان انرژی اتمی نیست و ساخته و پرداخته سازمان های جاسوسی صهیونیست‌ها و منافقین است که گفتند در اینها فعالیت هسته‌ای می‌شود. با این حال این مسئله در سطح شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و گفته شد بیایند بازدید کنند و آمدند و بازدید کردند.

اسلامی تاکید کرد: به آژانس گفتیم آنجایی که می‌گویید هسته‌ای، گاوداری است و کسی در گاوداری که کار هسته‌ای نمی‌کند!

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: اتهامات بی پایه و اساس به این شیوه خیلی از ما وقت می گیرد.

وی خاطرشنان کرد: با همه زحمت‌هایی که برای ایران مطرح کردند بعد از بازدید گفتند درباره دو مکان دیگر سوالی ندارند. الان فقط دو مکان دیگر مانده که یکی از آنها هم محل فروش آهن قراضه و دیگری هم معدن متروکه است.

اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هدف از اهداف سند جامع راهبردی صنعت هسته‌ای تحقق 20 هزار مگاوات برق است. از ابتدای سال 1401 هم عملکرد سازمان انرژی اتمی در چارچوب این سند است.

اسلامی با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند به ما بگوید این کار را بکن یا نکن، اظهار داشت: فعالیت های هسته ا ی ما بر اساس NPT و در چارچوب قوانین آژانس انجام می شود.

وی افزود: همه کشورهای دارای سایت هسته ای تحت نظارت آژانس هستند ما هم از این قائده مستثنی نیستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تا پایان دولت در قطب‌های تولیدی حداقل یک دستگاه پرتودهی راه اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: در پرتودهی تقریبا کاری در کشور انجام ندادیم. باید خیلی جنگنده با پرتودهی برخورد می کردیم. با ایجاد شبکه دانش بنیانی تولید دستگاه های پرتودهی را شروع کردیم.

اسلامی تصریح کرد: باید هر چه سریع تر پرتودهی در زندگی مردم و در فرآیند کسب و کار و تولید محصول کشاورزی قرار بگیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه این نشست گفت: بیش از هزار رساله دکتری و کارشناسی ارشد را پشتیبانی می کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ نفر را در سازمان انرژی اتمی بورسیه کردیم، تاکید کرد: در دفترچه کنکور ارشد نیز بورسیه گنجانده شده و سازمان انرژی اتمی برای اولین بار در دفترچه کنکور بورسیه گذاشت.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا