ایرانجهان

تکذیب اظهارات ترامپ در خصوص حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد

تکذیب اظهارات ترامپ در خصوص حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد

یک مقام مطلع نظامی با تکذیب اظهارات دونالد ترامپ درباره هماهنگی میان مقامات ایرانی و آمریکایی در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق، گفت: از فردی که اصلی‌ترین شهرتش دروغگویی برای کسب شهرت و مقام و جلب آراء برای انتخابات آتی است، بیان مطالبی که غیر واقعی بودن آن بسیار واضح است، عجیب نیست.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، یک مقام مطلع نظامی با تکذیب اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص انجام هماهنگی میان مقامات ایرانی و آمریکایی در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق، گفت: از فردی که اصلی ترین شهرتش دروغگویی برای کسب شهرت و مقام و جلب آراء برای انتخابات آتی است، بیان مطالبی که غیر واقعی بودن آن بسیار واضح است، عجیب نیست.

وی با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر این که چون از آسیب ندیدن پایگاه در جریان حمله ایران مطمئن بوده، هیچ‌گونه اضطرابی نداشته است، گفت: تهدید التماس گونه برای جلوگیری از انجام عملیات انتقامی ایران و همچنین اضطراب شدید ترامپ در لحظه اعلام خبر حمله موشکی کشورمان به عین الاسد به قدری واضح بود که سوژه اکثر رسانه های آمریکا شد.

این مقام مسئول افزود: در حالی که ترامپ ادعا کرده، موشک‌های ایرانی با هماهنگی قبلی به اطراف پایگاه عین الاسد اصابت کرده، تصاویری که رسانه های آمریکایی چند روز بعد از حمله موشکی از پایگاه عین الاسد منتشر کردند به روشنی نشان دهنده تخریب قابل توجه بخش‌هایی از این پایگاه بود تاجایی که دقت این عملیات سطح جدیدی از نگرانی های آمریکا از دقت موشک‌های ایرانی را برانگیخت.

وی با یادآوری مصاحبه ها متعدد مقامات نظامی آمریکا در خصوص وارد شدن آسیب‌های مغزی شدید به تعداد زیادی از نظامیان حاضر در پایگاه عین الاسد در اثر حمله موشکی ایران، تصریح کرد: اگرچه مقامات آمریکایی برای حفظ حیثیت خود هیچگاه آمار واقعی تلفات ناشی از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد را اعلام نکردند اما مقامات پنتاگون به دفعات به آسیب مغزی حداقل ۱۰۹ نظامی در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد اعتراف کردند.

وی افزود: با رجوع به رسانه های آمریکایی به راحتی امکان مشاهده خاطرات برخی از سربازان حاضر در عین الاسد که شرایط پایگاه را در زمان حمله موشکی به جهنم تشبیه کرده بودند، وجود دارد.

این مقام مسئول در پایان گفت: ترامپ با داشتن ده‌ها پرونده فساد و محکومیت قضایی، قصد دارد مجددا کاندیدای ریاست جمهوری شود. بنابراین؛ به تاکتیک «دروغ بزرگ» گوبلز متوسل شده تا بتواند از مرگ سیاسی خود جلوگیری کند.

تصاویر قبل و بعد حمله به پایگاه عین‌الاسد توسط موشک‌های ایرانی

به گزارش شهرضافردا، 5 روز پس از به شهادت رساندن شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و همراهانش، نیروی هوافضای سپاه پاسداران در یک عملیات موشکی علیه پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق بخشی از انتقام سخت را اجرایی کرد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران چند ساعت پس از این عملیات در یک نشست خبری جزئیات آن را تشریح کرد و گفت: ما 13 موشک به‌سمت پایگاه‌های عراق شلیک کردیم اما چند صد موشک را آماده شلیک کرده بودیم.

به اعتراف آمریکایی‌ها در این حمله، خسارات بسیاری به این پایگاه وارد شده بود و تعدادی نیز از سربازان حاضر در آن پایگاه به تعبیر خود آمریکایی‌ها دچار آسیب مغزی شدند. به همین دلیل، آمریکا به همه سربازان و نظامیان حاضر در این پایگاه مدال شجاعت هدیه کرده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا نخستین تصاویر ویدیویی را از پایگاه نظامی آمریکایی عین‌الاسد در عراق پس از حملات موشکی روز چهارشنبه گذشته ایران پخش کرد.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا