ایرانجهان

حیاط دولت| از افزایش تولید روزانه نفت تا شرط ایران برای فعالیت اینترنت ماهواره‌ای

حیاط دولت| از افزایش تولید روزانه نفت تا شرط ایران برای فعالیت اینترنت ماهواره‌ای

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران با حضور در در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا،‌ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه 10 آبان ) هیات وزیران با حضور در در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

زاکانی: انعقاد قرارداد ۱۰۰هزار موتور برقی در راه تهران

علیرضا زاکانی شهردار تهران، صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران از انعقاد قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن مترو خبر داد و گفت: قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن مترو بسته شد و تأمین مالی حدود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۸متری، ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز ۱۸متری، ۱۰هزار ون برقی، ۱۰هزار تاکسی برقی و ۱۰۰هزار موتور برقی انجام شد و پس از کسب مجوزهای داخلی، عملیاتی شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور: پیگیر محکومیت صهیونیست ها در دیوان بین المللی هستیم

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور نیز پس از حضور در حیاط دولت با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان و مردم مظلوم غزه و فلسطین گفت: موضوع جنگ غزه و موضوع حقوقی حتی اگر آتش یس صورت بگیرد تمام نخواهد شد و ما دیگر نهادهای حقوقی پیگیر احقاق حق مردم فلسطین هستیم.

زارع‌پور: شرط ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای پذیرفتن قواعد سرزمینی ما است

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر مکاتبات با استارلینک فضای خبری کشور را تحت الشعاع قرار داده بود؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در میان خبرنگاران حاضر شده بود در مورد این سوژه خبرنگاران اظهار داشت: ایران بارها اعلام کرده است که از حضور ارائه کنندگان خدمات چه زیر ساختی مانند اینترنت و چه نرم افزاری مانند پلتفرم ها استقبال می‌کند به شرطی که قوانین سرزمینی و داخلی ما را رعایت کنند.

مرتضوی: به دنبال تامین مسکن برای کارگران هستیم

تامین مسکن کارگری دیگر سوژه ای بود که خبرنگاران از سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پی‌گیری کردند، که وزیر کار در پاسخ به آنان گفت: در بحث یک میلیون واحد مسکونی که قرار است برای آحاد مردم تامین شود، بتوانیم یک کمک ویژه‌ای انجام دهیم تا کارگران صاحب ملک شوند.

وحیدی: اسامی داوطلبان نمایندگی مجلس به دستگاه‌های نظارتی ارسال شد

هرچه به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم خبرهای مربوط به انتخابات داغ‌تر می‌شود؛ احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به روند بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: کار انتخابات کار بسیار مهم و اصلی وزارت کشور در سال جاری است. اسامی افرادی که داوطلب نهایی‌اند به دستگاه‌های نظارتی ارسال شده است.

اوجی: تولید روزانه نفت به 3 میلیون و 400 هزار بشکه رسیده است

مساله تولید و فروش نفت یکی از سوال های همیشگی از وزیر نفت است؛ این هفته هم خبرنگاران نتوانستند از این موضوع چشم پوشی کنند جواد اوجی وزیر نفت نیز با حضور میان خبرنگاران در این‌باره گفت: درشروع دولت تولید روزانه نفت 2 میلیون و 200هزار بشکه بیشتر نبود. خوشبختانه با اقداماتی که طی این 24 ماه، وزارت نفت انجام داده است در راستای افزایش تولید نفت ما امروز به عدد 3 میلیون و 400 هزار بشکه نفت رسیده ایم.

اسماعیلی: توصیه می‌کنم بیانیه‌نویس‌های سیاسی با معیشت سینماگرها وارد دعوا نشوند

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در مورد بیانیه سینما گران، تصریح کرد: آنچه هفته گذشته در رابطه با بیانیه سینماگران رخ داد نمونه یک شیطنت رسانه‌ای بود. توصیه می‌کنم بیانیه‌نویس‌های سیاسی با معیشت سینماگرها وارد دعوا نشوند.

وی افزود: این جوسازی‌های نادرست و کذب برای این صورت می‌گیرد که درخشش سینمای ایران گرفته شود. چرا ناراحت هستند از اینکه اقتصاد سینما فعال است و اهالیِ سینما پررونق‌ترین دورۀ خودشان را تجربه می‌کنند.

وزیر دفاع: سامانه پدافندی شهید علی‌وردی بزودی رونمایی خواهد شد

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران از رونمایی سامانه پدافندی جدیدی به نام شهید علی وردی خبر داد و گفت: سامانه‌ای پدافندی به نام شهید علی وردی نام‌گذاری شده است که این سامانه پدافندی برد بلند است و طی دو هفته دیگر رونمایی خواهد شد.

سخنگوی دولت: بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۳ در دولت آغاز شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت آخرین دولت‌مردی بود که وارد حیاط دولت شد، بهادری در جمع خبرنگاران گفت: بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس رو به پایان می‌رسد و به نوعی شاکله کلی برنامه در مجلس مشخص می‌شود.

وی افزود: رسیدگی به کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ از امروز در دولت آغاز شد و در دستور کار خود قرار دارد تا به محض نهایی شدن برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، امکان تصمیم‌گیری نهایی درخصوص کلیات بودجه در دولت فراهم باشد.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا