سبک زندگی

نکات طلایی خوش استایلی

داشتن استایل عالی و کاریزماتیک بودن از نظر همه یکی از خواسته های اکثر افراد است. برای رسیدن به این هدف باید به نکات کوچک اما مهمی توجه کرد که به چند مورد از آنها اشاره می کنیم. بنابراین با ما با مقاله نکات طلایی یک استایل فوق العاده همراه باشید.

کلید خوب لباس پوشیدن داشتن حس سبک است. شما باید بدانید چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی برای شما خوب به نظر می رسد. همچنین درک این نکته مهم است که لباس بیانگر شخصیت شماست، بنابراین مهم است که بدانید آن شخص کیست. این فقط مربوط به لباس نیست – موهای شما، آرایش و لوازم جانبی شما همگی به ظاهر شما کمک می کنند.

افرادی که لباس های مناسب و متناسب با موقعیت می پوشند، دارای اعتماد به نفس و پیچیدگی هستند.

سبک مناسب شما

سبک مناسب شیوه ای است که افراد با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارند لباس می پوشند. سبک مناسب نشانه طبقه اجتماعی، سطح تحصیلات، سن و فرهنگ فرد است. مناسب بودن لباس افراد به موقعیت و مکان بستگی دارد. سبک های مناسب نیز بسته به فرهنگ، کشور یا منطقه متفاوت است.

به عنوان مثال، آنچه ممکن است برای یک فرد در یک کشور مناسب در نظر گرفته شود، ممکن است برای فرد دیگری در کشور یا منطقه دیگر مناسب نباشد.

فرهنگ های مختلف استانداردهای متفاوتی برای لباس مناسب برای مناسبت های مختلف دارند. در برخی فرهنگ ها پوشیدن رنگ های خاصی مانند سفید بعد از روز کارگر یا مشکی در مراسم عروسی نامناسب است.

در فرهنگ های دیگر پوشیدن شلوارک در هر زمانی غیر از زمانی که در خارج از خانه ورزش می کنید یا زمانی که در ساحل در تابستان هستید، نامناسب است. در برخی از کشورها پوشیدن هر چیزی غیر از آن نامناسب است

متناسب با موقعیت لباس بپوشید

برای اینکه یه استایل شیک و جذاب داشته باشید و به عنوان یه خانوم باکلاس شناخته شید باید بدونید که هر محیطی استایل خاص خودشُ داره یعنی تیپ و آرایش شما تو مهمونی، دانشگاه و محیط کار نباید مثل هم باشه بلکه تو هر محیطی باید طبق قواعد همون محیط لباس بپوشید و آرایش کنید اما خیلیا درک درستی از تفاوت میان محل کار، میهمانی یا دانشگاه ندارن بنابراین نمیتونن متناسب با هر محیطی لباس مخصوص به اون محیط انتخاب کنند.

استایل رسمی

در استایل های رسمی، اگر از شلوار پارچه ای استفاده می کنید، لبه آن را تا نیم سانت روی کفش خود قرار دهید. پارچه شلوار هرگز نباید در ناحیه ساق و مچ کفش چروک و جمع شود. تمام تلاش های شما برای خوب به نظر رسیدن را خراب می کند. اگر می خواهید پاهایتان را کشیده و خوش فرم نشان دهید، از شلوارهایی با دمپایی صاف یا باریک (نه تنگ) استفاده کنید.

اکسسوری

اکسسوری جزء جدایی ناپذیر یک استایل عالی است و ساعت مچی بدون شک اکسسوری جذابی است که برای هر سبکی مناسب است. حتی با استایل های رسمی هم نباید این قسمت جذاب را فراموش کرد.

متناسب با اندامتون لباس بپوشید

بسیاری از خانم ها هنگام خرید یا زمانی که قصد رفتن به مهمونی دارن، مدام بین لباس ها می‌گردن و خودشون در این لباس و آن لباس برانداز می‌کنند و گاهی آخرش هم به نتیجه‌ای که دوست دارن نمی‌رسن! اگه شما هم جزء این دسته هستید باید شکل بدنتون بشناسید تا بتونید یه لباس مناسب انتخاب کنید. منظور از فرم بدن، قد و وزن (چاقی یا لاغری) نیست بلکه شکل بدنِ. شکل بدن به 5 دسته گلابی، مثلثی، مستطیلی، سیبی و ساعت شنی تقسیم میشه.بدن گلابی شکل: قسمت پایین بدن از قسمت بالای آن پهن‌تر و عریض‌ترِ. باسن از شانه‌ها عریض‌ترِ؛ همچنین پایین بدن گردِ و کمرُ به خوبی نمایان می کنه. اگه بدنتون گلابی شکلِ باید طوری لباس بپوشید که نیم تنه پایین کوچیک به نظر برسه و تمرکزُ به بالاتنه ببرید. بنابراین شلوارهای تنگ که باعث توجه به پایین تنه میشه رو نپوشید. رنگ های روشنُ در بالاتنه و رنگ های تیره رو برای پایین تنه انتخاب کنید. از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید تا پا‌هاتون کشیده‌تر به نظر برسه.بدن مثلثی شکل: از ویژگی‌های این شکل از اندام‌ها اینِه که قفسه سینه و شانه‌های پهنی دارن که وقتی به دور کمر می‌رسه باریک میشه. اگه بدنی مثلثی شکل دارید پس باید تلاش کنید که تمرکزُ به سمت پایین بدنتون ببرید. انتخاب رنگ های روشن برای پایین تنه انتخابی هوشمندانه است. دامن بلند و شلوارای دمپا گشاد برای شما مناسب می باشد. اندام مستطیلی شکل:دور کمر و ران و عرض شانه‌ها یک اندازه و معمولا باریک است. اگه بدنتون مستطیلی شکلِ لباس‌های رنگی و با جزئیات زیاد بپوشید تا بالاتنه جلوه بیشتری داشته باشه. ازسوتین هایی استفاده کنید که حجم بالاتنه رو بیشتر از اون چیزی که هست نشون بده.اندام سیبی شکل: بیشتر وزن در بالاتنه است و وقتی به پایین تنه می‌رسه باریک میشه. شانه‌ها عریض‌تر از جاهای دیگه بدن است. اگه بدنی سیبی شکل دارید بهتره از لباسای تک رنگ استفاده کنید. به وسیله لباس های گشاد برآمدگی شکمتونُ بپوشانید. دامن کوتاه بپوشید تا توجه از ناحیه میانی بدنتون دور بشه.اندام ساعت شنی: پهنای شانه‌ها و باسن تقریبا با هم مساوی بوده و دارای کمری کوچک و باریک هستند. اگه بدنتون به شکل ساعت شنی است، بسیار خوش‌ شانسید چون شکل بدنتون بسیار زیباست. از لباسای فیت تنتون استفاده کنید تا شکل اندامتون بهتر نشون داده بشه. از کمربندی برای کمرتون استفاده کنید تا فرم ساعت شنی بدنتونُ بیشتر نشون بده. شلوار جین اسکینی یا راسته برای این افراد انتخاب مناسبی است.

کفش

سعی کنید از کفش هایی که نوک یا قسمت سینه مربعی دارند یا شکلی شبیه به این دارند خودداری کنید.

جوراب

از جوراب های نازک و مرغوب استفاده کنید تا اگر در حالت نشسته شلوارتان بالا بیاید، در پاهایتان جمع نشود. از جوراب های سفیدو طرح دار استفاده نکنید. این قسمت از لباس مهم است که مرتب باشد حتی اگر نادر باشد.

پیراهن

پوشیدن پیراهن یا لباس های گشاد باعث شل و ول دیده شدن استایل شما میشود و حداقل یک سایز بزرگتر به نظر میرسید. اگر می خواهید دکمه پیراهن را باز کنید، سعی کنید بیشتر از دو دکمه باز نکنید، زیرا اگر دکمه های بیشتری را باز بگذارید، ظاهری بی دقت و شلخته خواهید داشت (البته در پیراهن های هاوایی به دلیل فاصله کم بین دکمه ها از گردن به پایین حدود یک سانت فاصله دارد کافی است باز باشد) پیراهن خود را داخل شلوار قرار دهید، اما اگر دوست ندارید این کار را انجام دهید، از پیراهن های سبک کژوال که برش کوچکتری دارند استفاده کنید. سبک های ورزشی، آزادی زیادی در رعایت نکات خوب لباس پوشیدن دارند.

یقه ی لباس

یقه پیراهن یا پلوشرت ها نباید خیلی بزرگ باشد زیرا علاوه بر گرمای زیاد ناشی از تجمع مقدار زیادی پارچه در محل باعث تعریق می شود. همچنین گردن را کوچک‌تر نشان می‌دهد، که طبیعتاً آن چیزی نیست که کسی می‌خواهد.

 کت

هنگام پوشیدن کت، همیشه به یاد داشته باشید که دکمه بالایی کت را ببندید. این موضوع در مورد تک کت نیز صدق می کند. آستین های کت و لباس نباید تنگ باشد تا در بازوهای بسیاری از افراد به خصوص سایزهای بزرگ بغلتد یا تا شود. آنها فکر می کنند که این نوع اندام آنها را ورزشکار نشان می دهد، اما این یک طرز فکر اشتباه در مورد لباس است.

اگه آیتم طرح دار تو استایلتون هست بقیه آیتم ها رو ساده انتخاب کنید

اگه یه آیتم طرح دار توی استایلتون هست مثل مانتوی عروسکی یا مانتوهای سنتی بهتره که بقیه آیتم ها رو ساده انتخاب کنید تا اون آیتم طرح دار بیشتر به چشم بیاد. علاوه بر این اگه آیتم های طرح دار تو استایلتون زیاد باشه تیپتون به سمت شلختگی میره.

به یاد داشته باشید که یکی از مهم ترین دلایل برای زیبا به نظر رسیدن راحتی شما در هر لباسی است. امیداورم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا