ایرانجهان

رئیسی: عامل ظلم امروز به بشریت کسانی هستند که چشم دل و بینش انسانی ندارند

رئیسی: عامل ظلم امروز به بشریت کسانی هستند که چشم دل و بینش انسانی ندارند

رئیس جمهور گفت: آنچه که امروز در دنیا از ظلم و ستم به بشریت در حال وقوع است، عاملیت کسانی است که چشم سر دارند، اما چشم دل و بینش انسانی ندارند و صدها کودک بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز یکشنبه به مناسب روز جهانی عصای سفید میزبان جمعی از نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی جامعه کم‌بینایان و نابینایان کشور بود و در جلسه‌ای پای صحبت آنان نشست و مسائل و مشکلات آنان را جویا شد.

رئیسی در این جلسه ضمن تبریک این روز به جامعه کم‌بینایان و نابینایان، به تفاوت میان کسانی که دچار نقص در بینایی هستند و کسانی که به کوردلی مبتلا شده اشاره کرد و افزود: نابینا کسی نیست که چشم سر ندارد، بلکه نابینا کسی است که چشم دل ندارد، دوست و دشمن را تشخیص نمی‌دهد و تفاوت نفع و ضرر را نمی‌فهمد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دنیای امروز چه بسیار کسانی هستند که چشم سر دارند، اما حقیقت ظلم و ستم به هم‌نوع خود را نمی‌بینند، تصریح کرد‌: آنچه که امروز در دنیا از ظلم و ستم به بشریت در حال وقوع است، عاملیت کسانی است که چشم سر دارند، اما چشم دل و بینش انسانی ندارند و صدها کودک بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند. این نمونه‌ای از مواردی است که از انسانیت فقط به شکل انسان بودن بسنده شده و ماهیت انسانی به فراموشی سپرده می‌شود.

رئیسی در ادامه ضمن تجلیل از همت بالای معلولان، به‌ویژه نخبگان جامعه کم‌بینایان و نابینایان کشور که نقص جسمی مانع از پیشرفت آنها نشده است، ‌اظهار داشت: آنچه به عنوان وظیفه به عهده شما نخبگان کم‌بینا و نابینا است، آن است که به دیگر افراد جامعه معلولان کشور بیاموزید که معلولیت نه تنها نباید مانع پیشرفت آنها شود، بلکه می‌تواند زمینه‌ای برای دستیابی آنها به قله‌های پیشرفت در بسیاری از زمینه‌ها باشد.

رئیس جمهور در ادامه همچنین ضمن یادآوری مسئولیت سازمان‌های اداری و اجرایی کشور در تسهیل فعالیت و فراهم کردن زمینه اشتغال کم‌بینایان و نابینایان مطابق قانون، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده برای کاهش مشکلات این قشر از جامعه، به‌ویژه طی 2 سال گذشته، بر شتاب بیشتر این اقدامات تاکید کرد و گفت: اینکه امروز 36 هزارمین مسکن در این دولت تحویل معلولین عزیز می‌شود بسیار جای خرسندی است.

رئیسی ضمن مکلف کردن ادارات و سازمان‌های اجرایی کشور به ایجاد مشاغل متناسب با وضعیت معلولان به‌ویژه کم‌بینایان و نابینایان تاکید کرد:‌ امیدواریم شاهد گام‌های بیشتری در زمینه رفع مشکل اشتغال این عزیزان باشیم به نحوی که در آینده نزدیک با افتخار اعلام کنیم فرد کم‌بینا یا نابینای تحصیل کرده و جویای کار در کشور وجود ندارد.

پیش از سخنان رئیس جمهور خانم اسلامی دکترای علوم و حدیث، حافظ کل قرآن کریم و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد، خانم سمیرا محمودی خرم‌آباد عضو تیم ملی گلبال بانوان، آقای دکتر جعفری مدیرعامل شبکه نابینان کشور و آقای دکتر دادخواه فعال حوزه نابینایان به بیان مسائل و مشکلات جامعه کم‌بینایان و نابینایان کشور پرداختند.

در این نشست همچنین از سوی رئیس جمهور و به صورت نمادین کلید یک واحد مسکونی به یک زوج نابینا اهدا شد.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا