ایرانجهان

قالیباف: شورای راهبری برنامه هفتم توسعه تشکیل می شود

قالیباف: شورای راهبری برنامه هفتم توسعه تشکیل می شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شورای راهبری برنامه هفتم توسعه با ترکیبی از مجلس شورای اسلامی و دولت به منظور نظارت عمومی بر اجرای این برنامه تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه،4 مهر) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در پاسخ به تذکر چند تن از نمایندگان گفت: تاکنون نمایندگان چندین تذکر در خصوص مواردی دادند که همه این موارد توسط معاونت قوانین و نظارت مجلس در آخرین روز اعمال می‌شود.
وی افزود: یکی از این تذکرات مربوط به بحث قراردادهای خارجی است که حتما اصل ۸۱ درخصوص آنها رعایت می‌شود. هر اتفاق مالی قطعا گردش خزانه دارد و اگر در بخشی هم نیامده باشد حتما گردش خزانه اضافه می‌شود.

قالیباف ادامه داد: گزارشات به صورت سه ماهه یا سالانه یا فصلی ارائه می‌شود و معاونت قوانین و نظارت این موضوع را لحاظ می‌کند. در بحث تنظیم آیین‌نامه‌ها نیز معاونت قوانین و نظارت در بندهایی که ذکر نشده باشد آن را تصحیح می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آخرین ماده برنامه هفتم توسعه نیز پیش بینی شده تا یک شورای راهبری با ترکیب مجلس شورای اسلامی و دولت به منظور نظارت عمومی تشکیل شود.
وی ادامه داد: در خصوص آیین‌نامه‌ها نیز تاکید شده که پس از تصویب و ابلاغ برنامه تا قبل از سال ۱۴۰۳ زمان‌بندی تهیه آیین‌نامه‌ها معین گردد.
پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا