اصفهان

هواشناسی اصفهان درباره فعالیت سامانه بارشی هشدار داد

هواشناسی اصفهان درباره فعالیت سامانه بارشی هشدار داد

اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت سامانه بارشی از اواسط هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان عصر یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سامانه بارشی از عصر سه‌شنبه دوم آبان ماه به تدریج از مناطق غرب و جنوب استان وارد می‌شود و فعالیت آن مناطق مرکزی و با شدت کمتر شرق اصفهان را تا روز پنجشنبه چهارم آبان ماه فرا خواهد گرفت.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه افزوده است که بارش باران (گاهی رگبار)، رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و تندباد موقت در مناطق مستعد شرق استان احتمال گردوخاک و نوسانات دمایی پیش‌بینی می‌شود.

فعالیت این سامانه ناپایدار بارش‌زا طی روز سه‌شنبه در مناطقی چون داران، فریدونشهر، بوئین میاندشت، خوانسار، گلپایگان، چادگان و شاهین شهر و میمه آغاز می‌شود و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سمیرم، شهرضا، مبارکه، دهاقان، لنجان، کبوترآباد، دهق، داران، فریدون شهر، بوئین میاندشت، خوانسار، گلپایگان، چادگان، نجف آباد، نائین، نطنز، چوپانان، خور و بیابانک، اصفهان، شرق اصفهان، مورچه خورت، اردستان، انارک، شاهین شهر و میمه، مهاباد، ورزنه و کاشان را ادامه خواهد یافت.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، وقوع صاعقه، خسارت محصولات کشاورزی و آسیب به سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی هشدار داده و بر لزوم احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و رعایت فاصله از ساختمان‌های در حال ساخت یا نیمه کاره و خودداری از پارک خودرو در مجاورت آنها و درختان فرسوده توصیه کرده است.

در اطلاعیه هواشناسی استان همچنین بر لزوم تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و اتخاذ تدابیر لازم در فعالیت‌های دامداری و کشاورزی و کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها تاکید کرده است./خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا