ایرانجهان

وزیر نفت: با افزایش سرمایه‌گذاری نزدیک ۴۰ درصد به تولید نفت ایران اضافه شده است

وزیر نفت: با افزایش سرمایه‌گذاری نزدیک ۴۰ درصد به تولید نفت ایران اضافه شده است

وزیر نفت درباره اشاره رهبر انقلاب به اقدامات انجام شده در حوزه نفت و گاز گفت: با افزایش سرمایه‌گذاری نزدیک ۴۰ درصد به تولید نفت ایران اضافه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، جواد اوجی وزیر نفت درباره اشاره رهبر انقلاب به اقدامات انجام شده در حوزه نفت و گاز گفت: رهبر انقلاب فرمودند که افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت باید منجر به افزایش رشد تولید بشود. با افزایش سرمایه‌گذاری نزدیک ۴۰ درصد به تولید نفت ایران اضافه شده است.

وزیر نفت در ادامه این گفت‌وگو که با پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای انجام شده، تاکید کرد: طرح فاز ۱۱ پارس جنوبی ۲۰ بیست سال روی زمین مانده بود. دولت به دولت و قرارداد به قرارداد دست به دست شد و هیچ اتفاق خاصی نیفتاد. آخرینش قرارداد توتال بود که ۴.۸ میلیارد دلار برای توسعه کل فاز ۱۱ قرارداد بسته بودند.

وی تصریح کرد: با افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی که چند روز پیش انجام شد، با ظرفیت بین ۷ تا ۱۰ میلیون کار را شروع کردیم و با افزایش تعداد چاه‌ها تا ۵۰ میلیون مترمکعب خواهیم رسید.

اوجی ادامه داد: در میدان مشترک پارس جنوبی، آن طرف مقابل ما شرکتهای قوی بین‌المللی بدون هیچ محدودیتی حضور دارند و این طرف، ما تحت تحریم‌های شدید هستیم؛ ولی با همه‌ این وجود ما تولیدمان از میدان پارس جنوبی از کشور همسایه جلوتر است.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا