ورزشی

خبرورزشی‌گردی| دلم برای یحیی می‌سوزد؛ روزهای سختی در پیش دارد/ تهمت تبانی در بازی استقلال و پرسپولیس به من نمی‌چسبد/ سلطان، علی جباری است نه علی پروین

اسطوره پرسپولیس ۱۱ سال قبل در گفت‌وگو با خبرورزشی پیرامون شرایط این تیم در آستانه جدال با استقلال حرف‌های جذابی زد.

علی پروین بدون شک چهره‌ای فراموش‌نشدنی در تاریخ فوتبال ایران و یکی از سرفصل‌های انکارناپذیر باشگاه پرسپولیس است. سرمربی اسبق تیم ملی و پرسپولیس ۱۱ سال قبل در سوم بهمن سال ۱۳۹۱ طی گفت‌وگوی اختصاصی با خبرورزشی پیرامون دوران جوانی خود و وضعیت پرسپولیس مقابل استقلال در ادوار گذشته حرف‌های جذابی بر زبان آورد.

پروین در بخشی از صحبت‌های خود مدعی شد لقب سلطان پیش از او متعلق به علی جباری کاپیتان اسبق استقلال بوده و تصریح کرد: من سلطان نیستم، علی جباری سلطان است. مردم به من لطف دارند و این مسئله از جوانی تا همین امروز بوده است.

علی‌آقا در مورد شرایط دربی‌ها در سالیان گذشته نیز ادامه داد: مسابقه استقلال و پرسپولیس برای هواداران هر دو تیم خیلی مهم است و دلشان می‌خواهد در آن پیروز شوند. من خودم فکر می‌کنم از سال ۱۳۴۸ این دیدار را تجربه کرده‌ام؛ همان مسابقه‌ای که دعوا شد و نیمه تمام ماند. در مورد بازی‌های استقلال و پرسپولیس باید بگویم برد ۶ بر صفر ما برابر آبی‌ها یک چیز دیگر بود و هرگز تکرار نمی‌شود. این هم که می‌گویند در دربی سال ۱۳۷۰ یا مسابقه معروف سال ۷۸ که پرسپولیس ۹ نفره شد استقلالی‌ها بازی را شل گرفتند اصلا صحت ندارد. تبانی در قاموس علی پروین وجود ندارد و هرگز چنین کاری نمی‌کنم. اصلا مگر شما می‌توانید به بازیکن بگویید در دربی تبانی کن؟ در همان مسابقه که ما ۹ نفره شده بودیم، ادموند بزیک در دقیقه ۸۰ فرصت خیلی خوبی برای باز کردن دروازه استقلال داشت و می‌توانستیم مسابقه را ببریم. بازیکن در دربی اگر توپ جلوی پایش بیفتد به کسی رحم نمی‌کند.

پروین در مورد یحیی گل‌محمدی که آن‌زمان برای اولین مرتبه سرمربی پرسپولیس شده بود هم حرف جالبی زد و گفت: دلم برای این بچه یحیی می‌سوزد. واقعا روزهای سختی در انتظارش است و در شرایط خاصی تیم را تحویل گرفته است.

خبرورزشی‌گردی| دلم برای یحیی می‌سوزد؛ روزهای سختی در پیش دارد/ تهمت تبانی در بازی استقلال و پرسپولیس به من نمی‌چسبد/ سلطان، علی جباری است نه علی پروین

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا