ورزشی

تیم ملی تا پایان سال از بازی دوستانه محروم می‌شود!

اگر طرحی که فیفا مد نظر قرار داده تا آخر خرداد عوض نشود، حریفان متمول ایران نظیر عربستان و قطر ضربه بزرگی را متحمل خواهند شد.

مرحله اول پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا خرداد ماه امسال به پایان می‌رسد و ایران که صعودش به مرحله بعدی را قطعی کرده، باید دو مسابقه مقابل هنگ کنگ و ازبکستان انجام بدهد. دیدارهایی که البته در تعیین شکل صعود ما به عنوان تیم اول یا دوم تاثیرگذار است و قطعاً امیر قلعه‌نویی نمی‌خواهد تبعات سنگین شکست در این مرحله را به جان بخرد.

پس از پایان این مرحله، قرعه کشی دور بعدی برگزار می‌شود و اینطور که پیداست مسابقات از شهریور همین امسال استارت خواهد خورد. خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که فیفا می‌خواهد تمام فرصت‌های برگزاری دیدارهای ملی تا اسفند ماه امسال را به مسابقات رسمی اختصاص بدهد و هیچ جای خالی برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی از تیر ماه امسال در تقویم خودش نگذاشته است. البته قرار شده این طرح خرداد ماه دوباره بررسی شود و اگر کمیته اجرایی آن را تایید کند، آنگاه در تاریخ‌های فیفا هیچ تیمی نمی‌تواند مسابقه دوستانه داشته باشد و حداقل اینکه در قاره آسیا تمام روزهای مذکور به برگزاری پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اختصاص پیدا خواهد کرد مگر اینکه یک تیم بخواهد خارج از فیفا دی بازی کند.

این اتفاق اگرچه موجب خواهد شد تیم ملی ما حداقل تا فروردین ۱۴۰۴ هیچ دیدار دوستانه‌ای برگزار نکند و صرفاً در قالب مسابقات رسمی به میدان برود اما عملاً به نفعمان تمام خواهد شد چون حریفانی مانند عربستان و قطر و یا کشورهای مطرح شرق آسیا مانند ژاپن و کره جنوبی که معمولا از فرصت‌های دیدارهای تدارکاتی به بهترین شکل استفاده کرده و با غول‌های فوتبال جهان بازی می‌کنند، از چنین مجالی محروم شوند.

البته این اتفاق در صورتی جنبه قطعی به خودش می‌گیرد که کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال در خرداد ماه بار دیگر طرح اولیه را تایید کند. قطعاً شبکه‌های تلویزیونی بزرگ دنیا و شرکت های چند ملیتی فعال در عرصه برگزاری دیدارهای دوستانه مخالف طرح مذکور هستند چون همواره از برپایی دیدارهای تدارکاتی میان بزرگان فوتبال جهان با تیم‌های متمول سطح پایین‌تر پول بسیار خوبی به جیب می‌زنند ولی فیفا فعلاً مقابل آنها کوتاه نیامده است.

اگر شکل قرعه کشی مرحله بعدی پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ عوض نشود، احتمال دارد تیم ملی فوتبال کشورمان با قطر، عراق، ازبکستان یا عربستان همگروه شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا