ایرانجهان

وزیر ارشاد: درحال پیش‌بینیِ تسهیلاتی برای کمک به هزینه سفر حج هستیم

وزیر ارشاد: درحال پیش‌بینیِ تسهیلاتی برای کمک به هزینه سفر حج هستیم

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد کاهش هزینه‌های سفرهای زیارتی گفت: حجاجِ عمره با ارز نیمایی به سفر حج مشرف می‌شوند از طرفی درحال پیش‌بینیِ تسهیلاتی هستیم که اوضاع را بهبود بخشد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا: «به دلیل گران بودن سفر حج حسرت خانه خدا به دلم مانده است، نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و مشهد رفته ام تنها به زیارت خانه خدا و ائمه بقیع مشرف نشده ام که علت آن هم هزینه زیاد است؛ با درآمدهای فعلی و هزینه بالای زندگی چطور می توانم به انجام چنین سفری امید داشته باشم؟» این را یکی از مخاطبان خبرگزاری که در سامانه فارس من درخواست کاهش هزینه اعزام به حج را ثبت کرده، می گوید.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست دولت، درباره این موضوع می گوید که «حجاجِ عمره با ارز نیمایی به سفر حج مشرف می‌شوند از طرفی درحال پیش بینیِ تسهیلاتی هستیم که اوضاع را بهبود بخشد.»

وی در مورد این تسهیلات ادامه می دهد که هنوز تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده ولی در حال پی‌گیری هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد علت تاخیر در اعزام زائران عمره به سرزمین وحی، تصریح می کن: شرایط برای اعزام آماده بود و ما 2.5 میلیون نفر را دعوت کردیم تا ثبت نام کنند، اما چون فاصله زمانی کم بود مشکلاتی ایجاد کرده بود چرا که عده ای به صورت خانوادگی قصد داشتند اعزام شوند، فرزندانشان مدرسه می رفتند و… که مدیریت این مسائل نیازمند زمان بود.

اسماعیلی اظهار داشت: مهیا شدن سفر عمره به سرعت صورت گرفت و کسی باور نمی کرد آنقدر سریع وعده دولت به فعلیت برسد، دو سه ماه پیش که وعده سفر عمره را دادم خیلی ها در مورد حرف من تردید کردند، گفته می شد بعید است چنین اتفاقی رخ دهد ولی با این وجود عملی شد. ثبت نام ها انجام شد اما تعداد ثبت نام ها از تعدادی که پیش بینی شده بود کمتر بود، ما به کشور میزبان خسارت می دهیم به واسطه اینکه هتل ها را از قبل رزرو کرده بودیم.

هزینه عمره ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان است که این مبلغ برای سفر ۱۰ روزه زائران به عربستان از پرواز، حمل و نقل بین شهری، اسکان و تغذیه درنظر گرفته شده است.

به گفته رئیس سازمان حج‌و زیارت اعزام ۷۰ هزار نفر در قالب ۵۵۰ کاروان برای عمره پیش‌بینی شده است.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا