ایرانجهان

دستاورد جدیدی در رزمایش مشترک پهپادی ارتش رونمایی می‌شود

دستاورد جدیدی در رزمایش مشترک پهپادی ارتش رونمایی می‌شود

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، گفت: قرار است در رزمایش امسال دستاورد جدیدی را رونمایی کنیم که در حوزه رهگیری و انهدام هوایی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، امیر سرتیپ علیرضا شیخ سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر سیما، گفت: رزمایش اقتدار پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ساعت یک دقیقه بامداد امروز با رمز یا محمد رسول الله (ص) آغاز شد. پهپادهای ارتش در این رزمایش در گستره جغرافیایی کشور عزیزمان از جنوب تا شمال و شرق تا غرب از اماکن مختلف اماکن مختلف پرواز را انجام خواهند داد.

وی افزود: آنچه که در این رزمایش برنامه‌ریزی شده و باید دنبال شود، به چالش کشیدن توان آفندی و پدافندی پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دو گروه آفندی و پدافندی در دو منطقه و در قالب دو قرارگاه است که در حال اجرا شدن است‌.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، با اشاره به مراحل برگزاری این رزمایش بیان کرد: در این رزمایش قرار است در دو روز آتی توان پرنده‌های ما در قالب عملیات آفندی در مقابل سامانه‌های جنگالی و سلاح‌های ما به عنوان سامانه‌های پدافندی در منطقه، راستی آزمایی شود و این چالش را برای توان آزمایی بخش پهپادی خود انجام بدهیم.

امیر شیخ، گفت: قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک دانش نهادینه شده در کشور و نیروهای مسلح به عنوان یک قدرت در دنیا مطرح است. اما آنچه که برای ما در اینجا اهمیت دارد، دانش بومی شده ساخت انواع و اقسام تجهیزات و ادوات پهپادی و پرنده‌های بدون سرنشین است.

وی ادامه داد: امروز قریب به ۲۰۰ پرنده را در ۳۴ تایپ پروازی مختلف در رزمایش به کار خواهیم گرفت که هر کدام از آن‌ها در حوزه‌های شناسایی، رهگیری و انهدام دارای قابلیت‌هایی هستند که قرار است توان این پرنده‌ها در محیط متداخل جنگالی و محیط مرکب پدافندی آزمایش شود.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، با بیان اینکه در این رزمایش گسترده قریب به ۲۰۰ پرنده از مدل‌های مختلف و همچنین سامانه‌های پدافندی جنگالی و سلاح‌های متناسب مقابله با ریز پرنده‌ها و پهپادها در حوزه پدافندی حضور دارند و در رزمایش شرکت می‌کنند.

وی افزود: به چالش کشیدن توانایی‌های پهپادها با سامانه‌های پدافندی جزو اهداف رزمایش بوده و این برنامه‌های تخصصی تنظیم شده برای راستی آزمایی تاکتیک‌ها و همچنین تست قابلیت‌های پرنده‌ها در محیط‌های متفاوت در حال اجراست.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، تصریح کرد: صفر تا صد کارهای رزمایش اعم از سامانه‌های جنگالی و پرنده‌های بدون سرنشین ساخت دست توانمند رزمندگان جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های دانش بنیانی است که به کمک نیروهای مسلح آمدند و این قابلیت را امروز برای ما به ارمغان آوردند تا بتوانیم در منطقه حرف اول را در این حوزه قدرت بزنیم.

امیر شیخ با بیان اینکه ما هر سال رزمایش‌ها را طبق برنامه‌ریزی تعیین شده بر اساس برنامه تنظیمی عملیات اجرا می‌کنیم. عنوان کرد: این یک رزمایش تخصصی است که می‌تواند با اهداف مختلفی برنامه‌ریزی شده باشد و مهم‌ترین بحث رزمایش‌های سالیانه آزمایش آورده‌های سال گذشته است که می‌توانیم دستاوردهای جدیدمان را در میدان رزم آزمایش کرده و بتوانیم از آن در این رزمگاه مشترک استفاده کنیم.

وی افزود: ما توان آفندی ۴ نیروی ارتش را در قالب یک قرارگاه و بخشی از توان آن‌ها را در قالب قرارگاه دیگری قرار دادیم.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش در پایان خاطرنشان کرد: قرار است در رزمایش امسال دستاورد جدیدی را رونمایی کنیم که در حوزه رهگیری و انهدام هوایی نقش دارد تا ما بتوانیم با سامانه‌های هوا به هوا و هوا به زمین که در این پهپادها کارگزاری شده قدرت جدیدی را در حوزه اقتدار هوایی به دست بیاوریم.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا