ورزشی

این پرسپولیس به الدحیل هم می‌بازد/ پرسپولیس جای آبروداری آبروی ایران را برد/ نگذاشتند استقلال آسیایی شود تا دوباره رکورد تماشاگرش را بشکند

پیشکسوت استقلال گفت: ما انتظار داشتیم لااقل اگر استقلال در آسیا نیست تیم‌ دیگر تهران از حیثیت فوتبال ایران دفاع کند اما برعکس شد.

مهدی فنونی‌زاده بازیکن اسبق استقلال، درباره اتفاقات رخ داده در لیگ قهرمانان آسیا و برگزاری بازی بدون تماشاگر نماینده کشورمان مقابل یاران رونالدو اظهاراتی را مطرح کرد.

اوضاع و احوال فوتبال کشورمان در این روزها را چطور ارزیابی می‌کنید؟
به نظرم همه چیز مشخص است! باز هم پرسپولیسی‌ها ضعیف نتیجه گرفتند و استقلالی‌ها بهتر!

کدام استقلالی‌ها؟
مهدی رحمتی و تیمش. ما دیدیم که در دیدار اخیر مقابل النصر چقدر جای خالی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا احساس شد.

از چه نظر؟
واقعاً باعث تاسف است که در چنین شرایطی یک تیم به این مرحله از مسابقات برسد اما نتواند طرفدارانش را همراه خودش داشته باشد. این‌ها همه به فرهنگ و شخصیت باشگاه برمی‌گردد. شما کی تا به حال شنیده‌اید که استقلال چنین کارهایی انجام بدهد و یا رفتاری انجام بدهد که بخواهد به لحاظ انضباطی از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه شود. خجالت آور است که ما در تهران میزبان باشیم و نتوانیم هوادارانمان را به ورزشگاه ببریم. آن هم به خاطر مشکلات انضباطی و بی اخلاقی در قبال حریفان مان.

غیبت استقلال در لیگ قهرمانان آسیا از کم کاری چه کسی یا چه کسانی است؟
قطعاً از کم کاری مدیران چند سال گذشته استقلال نشأت می‌گیرد. اگر آن زمان که بدهی استقلال به استراماچونی ۲۰۰ و خورده‌ای هزار دلار بود این پول را می‌دادیم الان نه مشکلات سال‌های اخیر را داشتیم که به خاطرش این همه دردسر بکشیم و نه از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده بودیم. همه این‌ها به خاطر کوتاهی مدیرانی است که در سال‌های گذشته باشگاه استقلال را به این روز انداختند. اگر یک مقدار مدیریت در کارها وجود داشت الان هرگز شاهد چنین وضعیتی نبودیم. اگر کمی تفکر پشت اتفاقات مدیریتی در باشگاه استقلال بود الان به جای پرسپولیس، استقلال مقابل النصر بازی می‌کرد و آن وقت بود که حضور تماشاگران استقلال در استادیوم آزادی شرایطی به وجود می‌آورد که باز هم یک روز تاریخی دیگر را در تاریخ فوتبال آسیا رقم بزنیم. شبیه به شبی که منصوریان با استقلال مقابل تیم السد قطر به میدان رفت و حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر، جمعیت رکورد بیشترین تماشاگر در طول تاریخ بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را شکست. الان هم اگر استقلال بود یک رکورد دیگر برجای می‌گذاشت.

این پرسپولیس به الدحیل هم می‌بازد/ پرسپولیس جای آبروداری آبروی ایران را برد/ نگذاشتند استقلال آسیایی شود تا دوباره رکورد تماشاگرش را بشکند

اوضاع کلی مسابقات لیگ برتر را چطور می‌بینید؟
لیگ برتر را هم به خاطر همین مسائل تعطیل کردند تا مثلاً تیم‌هایی مثل پرسپولیس بروند در آسیا و از آبروی ایران دفاع کنند اما داریم می‌بینیم که شرایط به شکلی رقم می‌خورد که چیزی جز آبروریزی برای ما باقی نمی‌ماند. شکست دو بر صفر آن هم در استادیوم آزادی اتفاق کمی نیست. واقعاً خجالت آور است. آن هم با این طرز میزبانی و این شکل بازی! پرسپولیس در حد یک تیم کاملاً ساده و پایین جدولی به میدان رفت. اصلاً تیمی نبود که از حیثیت فوتبال ایران دفاع کند. ما انتظار داشتیم لااقل اگر استقلال در آسیا نیست بقیه تیم‌ها از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنند. باز هم گلی به گوشه جمال مهدی رحمتی استقلالی به خاطر نتیجه تیم نساجی. تیم نساجی نتیجه فوق العاده‌ای گرفت. آنها توانستند خارج از خانه و در زمین حریف آن هم در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ۲ بر صفر برنده شوند.

اما گفته می‌شود تیم هندی چندان تیم قوی نبوده است؟
این حرف‌ها در این دوره و زمان دیگر خریدار ندارد. تیمی که توانسته راهی لیگ قهرمانان آسیا بشود حتماً حرفی برای گفتن داشته که توانسته امروز در چنین شرایطی وارد میدان شود. مهدی رحمتی کارش را اصولی شروع کرده و مطمئنم نتایج بهتری هم خواهد گرفت. اینجاست که من می‌گویم استقلالی‌ها در هر زمینه‌ای از بقیه جلوترند. باز هم تأسف می‌خورم که چرا جای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا خالی است و باز هم تاسف می‌خورم که مسابقات لیگ برتر را به خاطر چنین وضعیتی تعطیل کردند. آخر چرا باید تیم استقلال به این شرایط برسد. الان ما باید در لیگ برتر مسابقه می‌دادیم اما به خاطر حضور تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بازی‌ها به این شکل به تعویق می‌افتند. مثلاً می‌خواهیم به چه قیمتی کمک کنیم تا پرسپولیس برنده شود؟ من مطمئنم با این بازی در دیدار بعدی مقابل الدحیل باز هم نتیجه نمی‌گیرند و باز هم مایه شرمساری فوتبال ایران می‌شوند.

این پرسپولیس به الدحیل هم می‌بازد/ پرسپولیس جای آبروداری آبروی ایران را برد/ نگذاشتند استقلال آسیایی شود تا دوباره رکورد تماشاگرش را بشکند

در رابطه با استقلال و تمرینات این روزها چه صحبتی دارید؟
شنیدم که استقلال باز هم مسابقه تدارکاتی برگزار خواهد کرد. این‌ها خوب است اما بازی تدارکاتی هم اندازه‌ای دارد. دور ماندن از شرایط مسابقه رسمی برای یک تیم ضرر دارد. نباید استقلال را این همه از شرایط مسابقه دور نگه داشت. نباید هواداران است استقلال را از دیدن مسابقات تیمشان محروم کرد. ما باید همه چیزمان روی حساب و کتاب باشد نه اینکه هر کسی خواست بازی نکند هر کسی خواست بازی‌هایش را به تعویق بیندازد. این شرایط فقط به ضرر استقلال است. چون اگر قرار بود پرسپولیس با این همه استراحت نتیجه بگیرد ایرادی نداشت می‌گفتیم یک تیم تهرانی و نماینده ایران بعد از چند هفته استراحت آبروی ما را خریده اما متاسفانه آنها رفتند و فقط آبرویمان را بردند!

حرف باقیمانده‌ای دارید؟
بله! حرف برای گفتن زیاد است. مشکلات در باشگاه استقلال کم نیست. هیچکس به این باشگاه کمک مالی نمی‌کند. جواد نکونام دست تنهاست. وضعیت باشگاه رو به راه نیست. البته دلیل دارد! چون همه اهالی ورزش کمر همت بسته اند تا پرسپولیس بتواند نتیجه بگیرد ولی آن را هم که می‌بینیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. واقعاً جای تاسف و خجالت دارد. باید از سپاهان و نساجی یاد بگیرند که هر دو تیم دو بازی اولشان را با امتیاز پشت سر گذاشتند. اگر هم سپاهان مساوی کرد خارج از خانه بود. فقط امیدوارم اوضاع استقلال از این بدتر نشود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا