ایرانجهان

رئیسی: رژیم صهیونیستی با دارا بودن انواع بمب‌ها تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است

رئیسی: رژیم صهیونیستی با دارا بودن انواع بمب‌ها تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است

رئیس‌جمهور در نشست فوق‌العاده اعضای بریکس در حمایت از مردم غزه، گفت: رژیم صهیونیستی که به انواع بمب‌های شیمیایی و کشتار جمعی بمب‌های اتمی مجهز است قطعاً تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه و بین‌المللی است.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست فوق العاده اعضای بریکس در حمایت از مردم غزه، گفت: رژیم صهیونیستی که به انواع بمب‌های شیمیایی و کشتار جمعی بمب‌های اتمی مجهز است قطعاً تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه و بین‌المللی است.

رئیسی در ادامه خطاب به روسای دولت‌های عضو بریکس، افزود: بدتر از هر چیزی حمایت همه جانبه آمریکا و غرب از نسل کشی و کودک کشی فلسطینیان است تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر از مردم غزه و ۵۵۰۰ نفر از کودکان مظلوم به خاک و خون کشیده شده‌اند.

وی، گفت: چه ظلمی از این بالاتر که آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه به عنوان قدرت‌های غربی روزانه به اسرائیل انواع تسلیحات و بمب‌ها را ارسال و همزمان با آتش بس مخالفت می‌کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران که در نشست فوق العاده اعضای بریکس در حمایت از مردم غزه سخن می‌گفت، تاکید کرد: آمریکا در کنار اسرائیل همه مسیرهای کمک به مردم غزه را بسته و شورای امنیت سازمان ملل را فلج کرده است. غزه نماد سقوط اخلاقی غرب است در عین حال غزه آزمون بزرگ اراده دولت‌های مستقل برای بنیانگذاری یک نظام بین‌المللی مبتنی بر انسانیت و عدالت است.

وی ادامه داد: امروز، روز برخاستن قدرت‌های جهانی به نفع ارزش‌های است که ما را متحد ساخته است، امروز روز نقش آفرینی بریکس است. بی‌گمان، سوخت ماشین جنگی و پشتیبانی همه جانبه این ستمگری را آمریکا تامین می‌کند. آمریکا سازمان‌های بین‌المللی را بی‌خاصیت و بی‌ هویت کرده است.

رئیسی، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از همه اعضای بریکس و دولت‌های مستقل جهان می‌خواهد که برای حفظ انسانیت و برپایی عدالت و مبارزه با تبعیض نژادی در جهان به پا خیزند و از تمام توان سیاسی و اقتصادی خود برای فشار بر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش استفاده کنند.

وی در ادامه خطاب به اعضای بریکس، تصریح کرد: آمریکا و کشورهای غربی که مخالف آتش بس در غزه هستند دیگر اعتباری نزد مردم جهان ندارند امروز کشورهای عضو بریکس مسئولیت تاریخی دارند تا اثبات کنند ارزش‌های انسانی را نمی‌توان قربانی منافع سیاسی کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه به بیان چند پیشنهاد به اعضای بریکس به شرح زیر پرداخت:

1- با توجه به ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در اجرای ماموریت خود برای ایجاد صلح و امنیت و کارشکنی آمریکا برای صدور قطعنامه الزام آور جهت آتش بس، لازم است کشورهای عضو بریکس در چهارچوب مکانیزم اتحاد برای صلح، بانی قطعنامه الزام آور در مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی و با هدف توقف جنایات علیه مردم غزه شوند.

2- حملات مستمر رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اماکن مذهبی کشتار زنان و کودکان، پزشکان، پرستاران و خبرنگاران در غزه، همگی اقدام تروریستی هستند و لازم است آن رژیم جعلی به عنوان رژیم تروریستی و ارتش آن به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی شوند.

3- جمهوری اسلامی ایران از اقدام برخی دولت‌ها در ارجاع جنایات اسرائیل غاصب در غزه به دیوان کیفری بین المللی حمایت می‌کند و اعتقاد دارد که علاوه بر اسرائیل، آمریکا نیز باید در دادگاه‌های بین‌المللی به جرم جنایت علیه بشریت، نسل کشی و کودک کشی محاکمه و به سرعت مجازات شود.

4- لزوم اقدام جمعی اعضای بریکس برای شکستن محاصره غزه و ایجاد مسیر دائمی و امن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و بازگشایی دائمی گذرگاه رفح مورد تاکید است.

5- با توجه به جنایات بی‌سابقه و بمباران‌های چندین هزار تنی تسلیحات به خصوص تسلیحات ممنوعه مثل فسفر سفید در غزه لازم است اعضای بریکس با ایجاد یک ماموریت ویژه بین المللی این جنایت را سریعاً بررسی و گزارش آن را به صورت عمومی منتشر کنند تا زمینه کیفر عامران و مباشران آن فراهم گردد.

6- با توجه به جنایت‌های مستمر و ماهیت نژادپرستانه رژیم جعلی اسرائیل انتظار ملت‌های آزاده از تمام دولت‌ها به ویژه اعضای بریکس آن است که قطع کامل روابط سیاسی و اقتصادی و نظامی خود را با رژیم صهیونیستی سریعا در دستور کار قرار دهند. تداوم تعاملات با رژیم جعلی اسرائیل به خصوص در حوزه نظامی و اقتصادی به معنی کمک به تداوم جنایت‌ها و کشتار زنان و کودکان است که مورد مذمت و سرزنش همه ملت‌ها است.
7- شناسایی حق ملت فلسطین در دفاع از خود و مجاهدت آنها برای آزادسازی مناطق اشغالی مورد حمایت همه دولت‌ها و ملت‌های آزاده است حمایت قاطعانه بریکس از این حق نشان می‌دهد که ما به وظیفه انسانی و اخلاقی خود عمل کردیم و دشمنان فلسطین در برابر وجدان بشری و تاریخ سرافکنده خواهند شد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که راه حل نهایی که منجر به صلح و ثبات پایدار در غرب آسیا و جهان خواهد شد، تشکیل دولت واحد فلسطینی پس از برگزاری یک همه پرسی مبتنی بر اصل دموکراتیک هر فلسطینی یک رای می‌باشد و قرار گرفتن در مسیر طرح‌های شکست خورده سابق برای صلح نتیجه‌ای جز تکرار جنگ و ناامنی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز باید بدانند که نمی‌توانند در برابر اراده ملت‌ها بایستند و در نظم عادلانه جدید بین‌المللی اشغالگری و نسل کشی جایی نخواهد داشت⁨.

رئیس‌‌جمهور در پایان، خاطرنشان کرد: امیدوارم این نشست تاثیر جدی بر توقف فوری حملات به غزه مظلوم و مقتدر و ورود کمک‌های بشردوستانه و رفع کامل محاصره غزه و مقابله با کوچ اجباری و آغاز روند بازسازی در این منطقه شود.

پایان پیام/ خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا