ورزشی

فریاد بلند شهاب بر سر خودش!/ خدایا این طلسم در پرسپولیس چه زمانی شکسته می شود؟

مهاجم جدید تیم فوتبال پرسپولیس در این فصل بازهم موفق به گلزنی نشد و در دیدار برابر النصر ۲ فرصت خوب را از دست داد.

پرسپولیس در اولین دیدار خود در دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با ۲ گل به میهمان قدرتمند خود النصر عربستان باخت تا با صفر امتیاز در قعر جدول گروهش بایستد. شاگردان یحیی گل‌محمدی نمایش خوبی در این مسابقه نداشتند و نتوانستند شوت داخل چارچوبی بزنند و بازهم انگشت اتهام به سمت فاز تهاجمی و البته شهاب زاهدی نشانه رفت.

مهاجم جدید پرسپولیس در این فصل همانند دیدار برابر فولاد کار را از روی نیمکت شروع کرد اما خیلی زود شرایط برای حضورش فراهم شد. مهدی ترابی به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد تا زاهدی وارد میدان شود اما بازهم قرار نبود شاهد شکسته شدن طلسم او باشیم. عملکرد ضعیف زاهدی باعث شد تا او در دقیقه ۸۷ از زمین بیرون بیاید و مشخص شود کادرفنی از او راضی نبوده است.

۳۴۱ دقیقه بدون گل

شهاب هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم ۲ فرصت خوب برای گلزنی داشت اما هر ۲ بار با بی‌دقتی موقعیت‌هایش را از کف داد تا پرسپولیس موفق به باز کردن دروازه النصر نشود. تیمی که نشان داده باز کردن دروازه‌اش کار سختی نیست اما شاگردان یحیی گل‌محمدی ذهنیت مناسبی برای غلبه کردن بر حریف خود نداشتند و طبیعتا با شکست مواجه شدند.

با احتساب چهار بازی برگزار شده در لیگ، شهاب زاهدی در این فصل ۳۴۱ دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفته که خروجی آن ارسال تنها یک پاس گل برای یاسین سلمانی در جدال برابر فولاد در هفته چهارم بوده است. شهاب، در لیگ بیست‌وسوم در حالی به تیم محبوبش بازگشت که عملکرد باشگاه در جذب مهاجم خوب نبود و به نوعی زاهدی بعد از جدایی مهدی عبدی تبدیل به تنها مهاجم تخصصی تیم شد. همین مساله توقعات را از او به شدت بالا برد و ناکامی‌اش در گلزنی باعث شد تا هفته به هفته کار برایش دشوارتر از قبل شود.

اعتماد به نفسی که اجازه نداد شهاب شوت کند

توجهی بیش‌تر به ۲ موقعیتی که شماره ۲۰ پرسپولیس برابر النصر از دست داد داشته باشید. او در دقیقه ۳۵ نیمه نخست روی پرتاب اوت وحید امیری فراری مناسب به درون محوطه جریمه داشت و مدافعان النصر را غافلگیر کرد. با وجود بسته بودن زاویه، زدن شوت به سمت دروازه به نظر بهترین تصمیم ممکن بود اما زاهدی تصمیم گرفت با ارسالی به دهانه دروازه محمد عمری را صاحب توپ کند اما این اتفاق در شرایطی رخ داد که سر او پایین بود و اطلاع نداشت که عمری تازه وارد محوطه شده است. طبیعتا برتری عددی النصری‌ها هم به کمک‌شان آمد و موقعیت برای میزبان از دست رفت. عدم اعتماد به نفس شهاب در این صحنه کاملا مشهود بود. او اگر در شرایط روحی بهتری بود می‌توانست توپ را به سمت دروازه شوت کند اما کمبود خودباوری باعث شد تا کاری سخت‌تر را انجام دهد.

فریاد بلند شهاب بر سر خودش!/ خدایا این طلسم در پرسپولیس چه زمانی شکسته می شود؟

فریاد شهاب بر سر خودش پس از موقعیت دوم

در دقیقه ۶۱ دومین موقعیت ایجاد شد. از سمت چپ ضربه ایستگاهی به حوالی تیر دوم دروازه النصر رسید و شهاب زاهدی که در زاویه کور جایگیری کرده بود، توانست با یورش آوردن به سمت دروازه بالاتر از مدافع کوتاه‌قامت تیم میهمان، در موقعیتی ایده‌آل ضربه سر بزند اما کیفیت هد او خوب نبود و توپش با فاصله راهی اوت شد. نکته اصلی اما ثانیه‌ای بعد از این موقعیت حادث شد. جایی که مهاجم پرسپولیس بر سر خودش فریاد زد و نام خودش را تکرار کرد. این نشان می‌دهد که چقدر شهاب تحت فشار است و چقدر خودش نسبت به عملکردی که دارد، منتقد است.

سناریوی پیش رو چه خواهد بود؟

گل‌محمدی از بازی با فولاد، زاهدی را به نیمکت فرستاد و از ترکیب اصلی خارج کرد. یحیی نشان داده اگر اعتمادش به بازیکنی از بین برود، خیلی سخت به مهره مدنظر میدان خواهد داد و این شاید بدترین سناریوی ممکن برای زاهدی باشد. درخشش یاسین سلمانی در بازی برابر فولاد و اضافه شدن نبیل باهویی ممکن است عرصه را برای مهاجم فصل قبل پوشکاش مجارستان تنگ کند. روی دیگر قضیه اما میدان دادن دوباره به این مهاجم ۲۸ ساله است. زدن گل اول می‌تواند فشار را از روی دوش او بردارد و تغییرات قابل ملاحظه‌ای را در نوع بازی‌اش به وجود بیاورد اما این گل چه زمانی از راه خواهد رسید؟

بیشتر بخوانید: یحیی از بازی اول چه درسی گرفت؟/ شهاب زاهدی حتی در گرفتن پیراهن رونالدو هم ناکام بود/ بیرانوند ناآماده، دفاع راست تعطیل، ترابی مصدوم و سرلک هم محروم!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا